مقاله

راه انتخاب بهترین عطر چیست؟

راه انتخاب بهترین عطر چیست؟
Rate this post

راه انتخاب بهترین عطر چیست؟

طرها به یکی از اجزای ضروری زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و به کمک آن‌ها می‌توانیم بدن و محیطی دلپذیر و خوشبو داشته باشیم اما انتخاب بهترین عطر کار ساده‌ای نیست. این مساله نه تنها به سلیقه و ذائقه شخصی افراد بستگی دارد بلکه عوامل متعدد و مختلف دیگری هم وجود دارد بهترین عطری که مناسب بودن یا نامناسب بودن عطر را تعیین می‌کنند به طور مثال قیمت عطر، غلظت عطر، نوع بسته بندی و عوامل دیگر در این انتخاب تاثیر دارند. پس از انتخاب بهترین عطر شما باید بتوانید از آن درست و مناسب استفاده کنید تا هم بوی خوبی بدهد و هم بیشترین تاثیر و ماندگاری را روی پوست داشته باشد. در این مقاله اختصاصی درباره راه انتخاب بهترین  عطر و روش صحیح استفاده از آن مطالبی را بیان خواهیم نمود.

انتخاب بهترین عطر بر اساس غلظت و نوع

عطر یکی از ترکیبات پیچیده ساخت بشر است که قدمتی چند صدساله دارد. این ماده از ترکیب درصد مشخصی از ماده روغنی معطر و الکل با خلوص ۹۰ تا ۹۵ درصد ساخته شده است. درصد ماده معطر روغنی در عطرهای مختلف متفاوت است و نوع عطر بر اساس میزان این غلظت به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود غلیظ‌ترین نوع عطر که پرفیوم نام دارد بیش از بیست درصد ماده معطر در خود دارد، او دو پرفیوم در رتبه بعدی قرار می‌گیرد که بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ماده معطر دارد و بقیه آن الکل و آب است. اگر غلظت ماده معطر بین ۵ تا ۱۵ درصد باشد به آن او دو تویلت گفته می‌شود و او دو کلون‌ها نیز غلظتی بین ۳ تا ۸ درصد دارند. همان طور که می‌بینید این دسته بندی‌ها همپوشانی‌هایی هم با هم دارند که در این موارد نوع عطر بر اساس میزان غلظت الکل و ترکیبات روغنی موجود در آن مشخص می‌شود.
راه انتخاب بهترین عطر

انتخاب بهترین عطر بر اساس غلظت و نوع

به طور کلی بیشتر عطرهایی که در بازار وجود دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند از نوع او دو پرفیوم‌ها هستند چون قیمت مناسب‌تر (نسبت به پرفیوم خالص) و ماندگاری بیشتری (نسبت به او دو تویلت) دارند و میزان غلظت آن‌ها برای استفاده رسمی یا روزمره مناسب است. بنابراین شما باید بر اساس بودجه و نیاز خود دسته بندی  مناسب عطر خود را پیدا کنید. البته نوع رایحه عطر هم در غلظت آن تاثیر دارد به طور مثال برخی از رایحه‌ها تند هستند و بالاترین غلظتی که می‌توان از آن‌ها یافت در دسته او دو تویلت قرار می‌گیرد. حتی ممکن است خط تولید عطر خاصی صابون، لوسیون یا شوینده‌های حاوی آن عطر را هم تولید کند که برای بسیاری افراد مناسب است و می‌تواند جایگزین عطر روزمره شود. او دو کلون‌ها (که در ایران به اشتباه کلیه عطرها را با این نام اطلاق می‌کنند) معمولا رایحه مرکبات در خود دارند که ملایم است و غلظت پایینی دارد و بیشتر برای استفاده آقایان مناسب است چون با بدن مردان سازگاری بیشتری دارد.

عطر را از کجا بخریم؟

این سوال همیشه ذهن خریداران عطر را به خود مشغول می‌کند اما پاسخ دقیق و مشخصی برای آن وجود ندارد و همه چیز به شرایط و موقعیت بستگی دارد، این روزها عطرها را همه جا می‌توان پیدا کرد حتی در بساط دستفروش‌های کنار خیابان (که خرید از آن‌ها اصلا توصیه نمی‌شود چون بوی این عطرها هرچقدر هم خوب باشد پس از ده دقیقه از بین می‌رود) اما این شما هستید که باید بدانید از کجا عطر دلخواه خود را تهیه کنید. اگر دقیقا می‌دانید که چه عطری را خواهید خرید (نام و برند) بهتر است از جایی خرید کنید که کمترین قیمت ممکن را داشته باشد و سراغ فروشگاه‌های گران قیمت بالای شهر نروید البته در این شرایط احتمال تقلبی بودن عطر هم کم نیست و باید شناخت کافی از عطر اصلی که می‌خواهید بخرید داشته باشید.  
راه انتخاب بهترین عطر

عطر را از کجا بخریم؟

اما اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید که کدام عطر مناسب شما است پس از کمی تحقیق و بررسی و کسب اطلاعات کافی به فروشگاه‌های معتبر عطر در سطح شهر مراجعه کنید چون در چنین فروشگاه‌هایی دامنه انتخاب وسیع‌تری وجود دارد و انتخاب بهترین عطر ساده‌تر است. اگر بدون هیچ اطلاعاتی به این فروشگاه‌ها بروید حتما گیج خواهید شد اما داشتن اطلاعات اولیه کمک می‌کند که ارتباط بهتری با کارشناسان فروش برقرار کنید و انتخاب بهتری داشته باشید. در مورد انتخاب عطر هم با در نظر گرفتن شرایط و سلیقه خود عطر دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر در این مورد اطلاعات کافی ندارید مقالات مجله قرمز را درباره انتخاب عطر مناسب مطالعه کنید. بهتر است در اولین خرید کوچک‌ترین بطری ممکن را انتخاب کنید تا در صورت پشیمان شدن از انتخاب خود کمتر ضرر کرده باشید. اگر به تازگی بیمار بوده‌اید و حس بویایی شما خوب کار نمی‌کند یا به تازگی غذای تندی خورده‌اید یا سیگار کشیده‌اید یا باردار هستید و به بوها واکنش شدیدی دارید بهتر است انتخاب عطر را به زمان دیگری موکول کنید. در هنگام تست کردن عطر نسخه‌های ملایم‌تر (او دو تویلت) را تست کنید و سراغ عطرهای غلیظ نروید تا حس بویایی کمتر گیج شود.

استفاده صحیح از عطر

اگر انتخاب بهترین عطر را نیز انجام دهید اما اگر از عطر درست استفاده نکنید در واقع پول خود را دور ریخته‌اید. به خاطر داشته باشید که همیشه عطر را روی پوست خود بزنید و نه لباس‌ها. عطر ماده‌ای چرب است و لباس را لک می‌کند و علاوه بر این روی لباس بوی واقعی خود را نخواهد داشت. همان طور که می‌دانید بهترین نقاط روی پوست برای زدن عطر نقاط نبض شما هستند یعنی پوست روی مچ دست، پوست گردن و پشت زانو‌ها. البته برخی کارشناسان معتقدند عطر را روی پوست گردن نزنید چون پوست در این قسمت نازک‌تر و حساس‌تر است و احتمال ایجاد آلرژی در آن بیشتر است. روی موها هم محل مناسبی برای عطر زدن است البته این کار را زیاد انجام ندهید چون باعث خشکی مو می‌شود. عطر را همیشه روی پوست تمیز خود بزنید و برای این که ماندگاری آن بیشتر شود قبل از عطر زدن با یک لوسیون بدون بو بدن را چرب کنید چون مولکول‌های عطر محلول در چربی هستند و روی پوست چرب (اما تمیز) بهتر می‌نشینند. بهتر است عطر را پس از حمام کردن زمانی که پوست هنوز مرطوب است و به تازگی لوسیون زده‌اید روی نقاط نبض اسپری کنید البته به شرطی که از صابون یا لوسیون معطر استفاده نکرده باشید. عطر شما بر اثر عوامل محیطی مثل گرما، رطوبت و نور ضعیف شده و از بین می‌رود بنابراین لازم است آن را در محلی تاریک و خنک و در جعبه مقوایی آن نگه‌داری کنید تا عمر طولانی‌تری داشته باش. عمر عطر در بهترین حالت بین دو تا پنج سال است.
استفاده صحیح از عطر

استفاده صحیح از عطر

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی درآوا لنز  شاخه عطر و ادکلن مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *