مقاله

سفت شدن پوست صورت و بدن با بهترین روش های طبیعی

سفت شدن پوست صورت و بدن با بهترین روش های طبیعی
Rate this post
 سفت شدن پوست با بهترین روش های طبیعی . سلامت و استحکام پوست بستگی به دو پروتئین ساختاری کلاژن و الاستین دارد، اما متاسفانه به علت آلودگی هوا و وجود مواد سمی در هوا، آلاینده های محیطی، نور خورشید و روند پیری این پروتئین ها به طور طبیعی تجزیه می شوند و ممکن است پوست شما سالم باشد اما افتاده و چروکیده و پیر می شود. بنابراین بهتر است بگوییم که طبیعت همیشه برنده می شود. اما می توانیم به کمک برخی از روش های طبیعی به پوستمان کمک کنیم و از شل، افتاده و چروکیده شدن پوست جلوگیری کنیم یا این که تا حدی پوست های افتاده را درمان کنیم که ممکن است خیلی کاملا پوستمان مثل قبل نشود اما صادقانه باید بگوییم که خیلی بهتر از قبل آن می شود. با آرایشیکهمراه باشید تا چند روش آسان طبیعی برای کشیدن پوست به شما ارائه دهیم:
آلوئه ورا: گیاه آلوئه ورا ، یک مرطوب کنندهٔ طبیعی است و مرطوب کننده یک نیاز اساسی برای سلامتی و استحکام پوست است بنابراین زژل آلوئه ورای تازه استفاده کنید و بهتر است به طور مرتب و روزانه استفاده شود.
سفت شدن پوست صورت و بدن با بهترین روش های طبیعی-ماسک صورت آلوئه ورا

سفت شدن پوست صورت و بدن با بهترین روش های طبیعی-ماسک صورت آلوئه ورا

 

سفت شدن پوست صورت و بدن با بهترین روش های طبیعی-قهوه:

قهوه یک آنتی اکسیدان قوی است که مصرف آن مانع از پیری و باعث سلامت و شادابی پوست می شود. شما می توانید نوشیدن قهوه را جزو برنامهٔ غذایی روزانهٔ خود قرار دهید و همچنین از ماسکی که از مخلوط کردن پودر قهوه و پودر دارچین و روغن نارگیل به دست می آید هفته ای یک مرتبه استفاده کنید و به طور دورانی روی پوست خود بمالید.
سفت شدن پوست صورت و بدن با بهترین روش های طبیعی-ماسک صورت قهوه

سفت شدن پوست صورت و بدن با بهترین روش های طبیعی-ماسک صورت قهوه

سفت شدن پوست صورت و بدن با بهترین روش های طبیعی-سفیدهٔ تخم مرغ  و عسل:

سفیدهٔ تخم مرغ حاوی پروتئین آلبومین است والاستیک پوست را بهبود می بخشد وسلول های پوست را بازسازی می کند و عسل هم یک آنتی اکسیدان قوی و آنتی تکسین است و هنگامی که با هم ترکیب می شوند باعث سفت کردن پوست می شود و تاثیر خیلی قوی دارد. می توانید یک عدد سفیدهٔ تخم مرغ را با دو قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و روی پوست صورت، شکم و گردن خود بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

سفت شدن پوست صورت و بدن با بهترین روش های طبیعی- نمک دریایی:

نمک دریایی باعث ترویج گردش خون و جلوگیری از افتادن پوست می شود. نمک را با آب مخلوط کنید و روی پوست بمالید و پس از چند دقیقه بشویید می توانید روی پوست کل بدن بمالید.  خیار: خیار باعث آبرسانی و هیدراتاسیون پوست می شود وخستگی پوست را از بین برده و پوست را شاداب می کند. خیار را داخل مخلوط کن بریزید و عصارهٔ آن را روی پوست خود بمالید. روغن زیتون: روغن زیتون یک مرطوب کننده و پاک کنندهٔ طبیعی پوست است و همچنین ضد باکتری است و جزو مواد جوان سازی پوست می باشد. ماست:  ماست که غنی از اسید لاکتیک است پوست را نرم و شاداب می کند و بهتر است کمی آبلیمو هم اضافه کنید به ماست و روی پوست خود بمالید. عسل: عسل یک آنتی اکسیدان و مرطوب کنندهٔ قوی پوست می باشد و می توانید آن را با روغن زیتون مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. زردچوبه: زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد و باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود و اگر با خامهٔ ترش مخلوط کنید و روی پوست بمالید خیلی بهتر است زیرا خامهٔ ترش  نیز جزو لبنیاتی است که حاوی اسید لاکتیک است.
سفت شدن پوست صورت و بدن با بهترین روش های طبیعی

سفت شدن پوست صورت و بدن با بهترین روش های طبیعی

حفظ وزن: حتما سعی کنید وزن خود را حفظ کنید زیرا چاق و لاغر شدن باعث شل شدن و افتادگی پوست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *