مقاله

فواید استفاده از ضد آفتاب

فواید استفاده از ضد آفتاب
Rate this post

فواید استفاده از ضد آفتاب

معمولا تابستان فصلی است که همه می خواهند به بهترین نحو از آب و هوا استفاده کنند و مسافرت های ساحلی بیشتر می شود ،و لباس های تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد . بیرون رفتن در روز های گرم و آفتابی تابستان با آفتاب سوختگی همراه است و میدانید که آفتاب سوختگی سبب ابتلا به سرطان پوست ،پیری زودرس ،پوست چروکیده و دریافت لکه های خورشیدی بر روی پوست می شود . ولی نگران نباشید ،با استفاده از کرم های ضد آفتاب بر روی صورت و ناحیه هایی از بدن که در معرض نور آفتاب قرار می گیرد ،این خطرات را دفع کنید. با فواید استفاده از ضد آفتاب آشنا شوید. و هم چنین توجه داشته باشید که اگر برای مدت طولانی در زیر نور خورشید هستید ،این عمل را به صورت دوره ای تکرار کنید . در این مقاله فواید استفاده از این کرم ها را برای شما بازگو می کند:

فواید استفاده از این کرم ها

فواید استفاده از این کرم ها (1)

فواید استفاده از این کرم ها

۱- مانع رسیدن اشعه های (یو وی ای – یو وی بی ) خورشید :

این اشعه ها بسیار برای پوست مضر هستند و هر دو باعث چین و چروک صورت و آوردن لکه های قهوه ای مایل به زرد می شوند . و ضد آفتاب ها به عنوان یک دیواره ی محافظ عمل می کنند و از رسیدن این اشعه ها به پوست جلوگیری می کنند .

۲-محافظت از پوست شما حتی در زیر آب :

کرم های ضد آفتاب هم چنین مقاومت زیادی در برابر آب دارند و کمک بزرگی می باشند تا ما بدون نگرانی به شنا کردن خود بپردازیم .و این کرم ها می توانند بر روی تمامی نواحی بدن مورد استفاده قرار گیرند و هیچ گونه محدودیتی نیز ندارند .

۳-حفاظت از سطوح بازتابنده :

اشعه خورشید بر روی سطوح منعکس می شود و این اشعه های منعکس شده بسیار خطرناک هستند مانند بازتابش نور بر روی شن و ماسه ،برف و آب .و باعث می شود دمای این سطوح بسیار بالا رود و با قرار گرفتن بدن بر روی آن ها خطر ابتلا به سرطان بسیار بالا می رود . پس برای حفاظت پوست خود در برابر این اشعه ها می توانید از کرم های ضد آفتاب استقاده کنید .

چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

در ادامه شما را با مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب در طول سال آشنا می‌کنیم.
چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

۱. محافظ از اشعه ماوراء بنفش مضر

از آنجایی که لایه اوزن دائما در حال تضعیف شدن است، همه ما بیشتر از گذشته در معرض اشعه‌های خطرناک نور خورشید قرار می‌گیریم و این درحالی است
که ما به میزان قابل توجه‌ای برای تامین ویتامین D بدن، به نور خورشید نیاز داریم اما کرم‌های ضد افتاب به گونه‌ای درست شده‌اند که مانع از ورود اشعه‌های مضر به بدن می‌شوند  و از ایجاد اختلالات پوستی جلوگیری می‌کنند.

۲. جلوگیری از پیری زودرس

همه ما دوست داریم که پوستی جوان‌تر، شفاف‌تر و سالم‌تر داشته باشیم. و این یک دلیل قانع کننده‌ای برای استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است. کرم‌های ضد آفتاب پوست را در مقابل چروک و خطوط نامتقارن و متقارن و همچنین پیری زودرس حفظ می‌کند.
مطالعات نشان داده است افراد زیر ۵۵ سال  که از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنند، علائم پیری و چروک در پوست آنها ۲۴ درصد کمتر از افرادی است که از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند.

۳. کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

در حالی که اکثر افراد استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را عمدتا برای زیبایی و فواید بهداشتی استفاده می‌کنند و آن را یک مزیت می‌دانند اما توصیه می‌شود که از کرم‌های ضد آفتاب در تمام طول روز و ماه استفاده کنید
تا پوست شما از خطر ابتلا به انواع سرطان پوست به ویژه ملانوم درامان باشد. این سرطان بدترین نوع سرطان شناخته شده پوست است که برای زنان در رنج سنی ۲۰ سال بسیار تهدید کننده است.
پست های مرتبط

۴. کاهش چروک بر روی پوست صورت

کرم‌های ضد آفتاب را به اندازه کافی روی صورت خود بمالید تا از بروز ناراحتی‌ها و سوختگی پوست صورت در امان بمانید. همچنین استفاده از کرم های ضد آفتاب پوست شما را در مقابل آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید و ایجاد آکنه حفظ کرده در نتیجه پوستی صاف و بدون چروکی خواهید داشت.

۵. جلوگیری از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی پوست شما را ضعیف می‌کند و باعث کبود شدن آن نیز می‌شود. همچنین این عارضه پوست شما را در معرض بیماری‌های پوستی، تورم، قرمزی، و نیز خارش را زیاد می‌کند.
این علائم ناشی از اثرات اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست شما که اگر ادامه دار باشد ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.
طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۰۸ در اپیدمیولوژی منتشر شده، تکرار آفتاب سوختگی خطر ابتلا به سرطان پوست، ملانوم را افزایش می‌دهد. بنابر این برای اینکه از این بیماری در امان باشید استفاده از کرم ضد آفتاب را از یاد نبرید.
جلوگیری از آفتاب سوختگی

جلوگیری از آفتاب سوختگی

۶. جلوگیری از برنزه کردن

اشخاصی که برای برنزه کردن زیر نور خورشید می‌‎خوابند، در معرض تابش مستقیم نور ماوراء بنفش خورشید نیز قرار می‌گیرند. در چنین مواقعی استفاده از کرم‌های ضد آفتابی که شما را از نور UV حفظ کند سفارش و تاکید شده است.
برای اینکه از اشعه ناشی از UV برنزه نشوید، هر دو ساعت از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا در معرض خطرات ناشی از اشعه ماوراء بنفش مضر نور خورشید قرار نگیرید.
لنز رنگی کریستال کالرز (Crystal Colors)

۷. بهبود در سلامت پوست

پروتئین‌های ضروری پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین از طریق کرم‌‍‌های ضد آفتاب در مقابل نور مضر خورشید محافظت می‌شوند. این پروتئین‌ها برای حفظ پوستی صاف و سالم ضروری هستند.
اطمینان حاصل کنید کرمی که استفاده می‌کنید دارای اکسید تیتانیوم باشد. این عنصر مزایای خوبی را به پوست می‌دهد.

۸. گستردگی عرضه کرم‌های ضد آفتاب در بازار

یکی از مزایای مهم کرم‌های ضد آفتاب گستردگی عرضه آنها در بازار است. شما می‌توانید با یک سرچ ساده در اینترنت دنبال جنس مرغوب و باکیفیت باشید و بدون دردسر و صرف هزینه اضافی کرم مورد نیاز خود را تهیه کنید
با ذکر این توضیح که معمولا امروزه انواع مختلفی از کرم‌های ضد آفتاب از پوست‌های حساس گرفته تا خشک و معمولی در بازار موجود است.

۹. استفاده از کرم ضد آفتاب در آب

تنوع در کرم‌های ضد آفتاب باعث شده است که از آنها در محیط آب نیز استفاده کنید و بدون آنکه نگرانی از اشعه مضر خورشید داشته باشید از محیطی که در آن هستید نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *