مقاله

ماندگاری و عمر مفید لوازم آرایشی چقدر است؟

ماندگاری و عمر مفید لوازم آرایشی چقدر است
Rate this post

ماندگاری و عمر مفید لوازم آرایشی چقدر است؟

برای آنهایی که زیاد از لوازم آرایشی استفاده میکنند شاید عمر مفید لوازم آرایشی مهم نباشد اما اگر استفاده شما از لوازم آرایشی زیاد نیست بهتر است با عمر مفید و میزان ماندگاری لوازم آرایشی مختلف آشنا شوید. آیا می دانستید که لوازم آرایش هم عمر محدود و تاریخ انقضا دارند؟ از آن جایی که پوست ارگان بسیار مهمی است توجه به تاریخ انقضای محصولاتی که برای آن استفاده می کنیم نیز هائز اهمیت است.

چرا باید به تاریخ انقضای محصولات آرایشی اهمیت بدهید؟

برای آن دسته از افرادی که می پرسند چرا توجه به تاریخ انقضای لوازم آرایش مهم است، باید بگویم که لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته می تواند محل پرورش باکتری ها باشد، پس از این حیث می تواند سلامتی شما را تحت تاثیر قرار دهد. محصولات مملو از باکتری می توانند باعث تحریک چشم یا عفونت، یا شیوع آکنه و بثورات پوستی شوند که هیچ یک از این ها خوب نیست.

محل نگهداری لوازم آرایش مهم است

لوازم آرایشی خود را از دمای بالا و محیط های مرطوب دور نگه دارید و در عوض آنها را در مناطق خنک، خشک و تاریک نگه دارید. این نه تنها باعث افزایش ماندگاری محصولات آرایشی شما می شود، بلکه چنین محیط هایی برای رشد باکتری ها نیز مساعدت کمتری دارند.

راهنمای عمومی برای مدت زمان نگهداری لوازم آرایش

محصولات باز نشده زمینه ای برای رشد باکتری ها نیست، بنابراین در صورتی که هنوز تا به حال از محصولی استفاده نکرده و پلمپ آن را باز نکرده اید، مشکلی در این زمینه ندارد. اما همان قدر که حتی یک بار از یکی از این لوازم آرایشی استفاده کردید، باید به مدت زمان استفاده از آن توجه کنید.

به زمانی که محصولات آرایشی تان را باز می کنید دقت کنید

آیا به یاد دارید که اولین بار کی از ریمل تان استفاده کردید؟ یا آیا به یاد دارید اولین بار چه زمانی پلمپ کرم پودرتان را باز کردید؟ قطعا خیر! این چیزی است که اکثر خانم ها به آن بی توجه هستند، اما به یاد داشتن آن مهم است و می تواند به شما کمک کند که تا چه زمانی قابلیت استفاده را داراست. بنابراین اولین قدم این است که عادت کنید هنگام باز کردن هر کدام از محصولات آرایشی تان، یک تکه برچسب دیگر به بسته بندی روی آن بچسبانید و تاریخ شروع استفاده از آن را یادداشت کنید.
مدت زمان نگهداری لوازم آرایش

مدت زمان نگهداری لوازم آرایش

دوام محصولات پودری بیشتر از محصولات مایع است

به دلیل رطوبت و روغنی که غالباً در محصولات مایع موجود است، به اندازه محصولات پودر دوام نمی آورند. با لمس نکردن مستقیم محصولات مایع می توانید ماندگاری آن را بیشتر کنید. به عنوان مثال، کرم موجود در یک بطری پمپی، که نیاز نیست انگشت خود را مستقیم وارد کنید، به طور معمول بیش از قوطی های کرم دوام می آورند. اگر لوازم آرایشی شما حالت پمپی نیستند، می توانید با استفاده از یک قاشق کوچک یا مواردی از این دست، مقدار کمی از آن را بیرون بیاورید، به جای اینکه انگشت تان را مستقیم در آن فرو کنید. محلول یونیورسال پلاس Universal Plus

نحوه خواندن تاریخ انقضای لوازم آرایشی

ممکن است تاریخ انقضای درج شده روی برندهای یک محصول متفاوت باشند. بخشی از دلیل آن متفاوت بودن محصولات آرایشی و بهداشتی این است که حاوی مواد مختلفی هستند و این تفاوت های موجود در دستور العمل ها می تواند در دوام آن تفاوت ایجاد کند. به پایین یا کنار محصول یا به عنوان مثال کرم ضد آفتاب خود نگاه کنید، اغلب یک نماد کوچک را می بینید که شبیه ظرف درب باز است. درون این نماد یک عدد مانند 1 ، 2 ، 3 ، 6 ، 12 ، 18 یا 24 و یک حرف وجود دارد. M به معنای ماه و Y به معنای سال است. اگر در داخل این نماد نوشته شده باشد M6، پس می دانید که مثلاً 6 ماه پس از باز شدن منقضی می شود. لنز رنگی فصلی سولکو SOLEKO

ماندگاری لوازم آرایش پس از باز شدن:

ریمل: 2 الی 3 ماه. باکتری ها می توانند روی برس ریمل جمع شده و باعث سوزش چشم شوند. در صورت ایجاد بوی نامطبوع و یا گرفتگی ریمل، زودتر آن را دور بریزید. در صورت بروز هرگونه تحریک چشمی، حتماً تمام آرایش چشم خود را دور بریزید و لوازم آرایش جدیدی بخرید. کرم: فرم پودر: 18 ماه. فرم مایع: 6-12 ماه. باکتری ها می توانند درون آن رشد کنند و باعث آکنه یا تحریک پوست شوند. در صورت ایجاد بوی بد زودتر آن را دور بریزید. کانسیلر: فرم پودر: 2 سال. مایع: 1 سال. درون کانسیلر هم باکتری ها می توانند رشد کنند و باعث تحریک پوست شوند. اگر رنگ کانسیلر شما تغییر کرده است زودتر آنرا بریزید زیرا این نشان می دهد از تاریخ انقضای آن گذشته است. پودر فیکس: 2 سال. رژگونه: فرم پودر: 2 سال. فرم کرم: 1 سال. برای تقویت ماندگاری رژگونه پودری، به طور مرتب براش خود را بشویید تا از تجمع روغن در اثر مرطوب کننده و زیرسازی خلاص شوید. سایه چشم: فرم پودر: 2 سال. فرم کرم: 3 الی 6 ماه. اگر عفونت چشم دارید، توصیه می شود زودتر از استفاده از سایه چشم را متوقف کنید، زیرا این محصول با چشمان شما تماس نزدیک دارد. خط چشم: فرم مایع: 2-3 ماه. فرم مداد : 1 تا 2 سال، به شرطی که بین استفاده تیز شود. همانند سایه چشم، خط چشم نیز می تواند به راحتی آلوده شود و باکتری ها را به اطراف پخش کند، و از آنجا که شما این محصول را نزدیک چشم خود استفاده می کنید سالم بودن آن بسیار مهم است. مداد در صورت تیز شدن مرتب، که باعث از بین رفتن رشد باکتری می شود، ماندگاری بیشتری دارد. رژ لب و خط لب: 1 سال. در صورتی که رژ لب سخت شده باشد و پخش آن مشکل باشد یا بوی نامطبوع ایجاد کند، یعنی تاریخ انقضای آن گذشته است. لاک ناخن: مگر اینکه وقتی لاک را تکان می دهید ترکیب نشود، در غیر اینصورت لاک ناخن به مدت نامحدود خوب و قابل استفاده است. برس های آرایشی: وقتی موهای براش خراب شوند یعنی باید آن ها را دور بیندازید. در غیر این صورت با آب ولرم و یک شامپو / صابون ملایم آن را هفتگی تمیز کنید تا از باکتری ها در امان بمانید.
ماندگاری لوازم آرایش پس از باز شدن

ماندگاری لوازم آرایش پس از باز شدن

لنز رنگی کریستال کالرز (Crystal Colors)

لوازم بهداشتی نیز تاریخ مصرف دارند

ممکن است ما اصلا به این موضوع دقت نکنیم، اما سایر محصولات موجود در لوازم بهداشتی ما نیز می توانند با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض باکتری در اثر استفاده، اثربخشی خود را از دست بدهند. بسیاری از قوانین مشابه در مورد لوازم آرایش که در بالا ذکر شد، در مورد لوازم بهداشتی نیز صادق است. به عنوان مثال مرطوب کننده ها باید بعد از یک سال دور ریخته شوند. شامپو و نرم کننده نیز باید بعد از دو سال دور انداخته شود. تاریخ انقضای خمیر دندان معمولاً دو سال است و شاید تعجب آور باشد اگر بدانید اسفنج حمام باید هر 3 تا 6 هفته تعویض شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *