مقاله

بهترین ادویه جات برای لاغری

بهترین ادویه جات برای لاغری
Rate this post
یا تمام روش‌های کاهش وزن را امتحان کرده‌اید؟ چقدر موفق بوده‌اید؟ اگر میخواهید یک راه آسان و خوشمزه دیگر برای لاغر شدن را امتحان کنید با ادویه های لاغری  همراه باشید. این 10 ادویه را برای کاهش وزن امتحان کنید و شاهد تغییر فوق العاده ای در خود باشید! بیایید شروع کنیم.
10 بهترین ادویه برای لاغری سریع
ادویه جات برای لاغری,خواص جینسنگ برای لاغری

خواص جینسنگ برای لاغری

  1. جینسنگ

جینسنگ یک گیاه دائمی با رشد آهسته است که دارای ریشه های گوشتی می باشد. این گیاه عمدتا در مناطق خنک تر کره ی زمین مانند چین، بوتان، آمریکای شمالی، کره و شرق سیبری رشد می کند. این گیاه قرن ها به عنوان یک دارو توسط چینی ها مورد استفاده قرار می گرفت. تحقیقات نشان می دهد که جینسینگ را می توان برای درمان استرس، دیابت، پایین آوردن کلسترول و تنظیم قند خون استفاده نمود. استرس، قند خون ناشتا و کلسترول بالا باعث کاهش سلامتی و افزایش وزن بدن می شود. علاوه بر این جینسینگ به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و سطح انرژی شما را در طول روز افزایش می دهد. بنابراین، نوشیدن چای جینسینگ به جلوگیری از افزایش وزن بدن کمک خواهد نمود. در روز چه مقدار از این گیاه را می توانیم مصرف کنیم ؟
  • 5 گرم از عصاره ی جینسینگ را دو بار در روز استفاده کنید. شما می توانید مقدار آن را بعد از 2 هفته به دو گرم کاهش دهید.
  • دو بار در روز 15 تا25 قطعه از ریشه ی جینسینگ را در چای یا آب خود بریزید.
احتیاط های لازم اگر به مصرف جینسینگ آلرژی دارید، سعی کنید مقدار زیادی از آن را مصرف نکنید و توصیه های پزشکتان را مد نظر قرار دهید.
ادویه جات برای لاغری,فواید دارچین برای کاهش وزن

فواید دارچین برای کاهش وزن

  1. دارچین

دارچین یک ادویه، با طعم شیرین و قوی است. این ادویه به سوخت و ساز بدن کمک می کند و باعث تنظیم قند خون می شود. علاوه بر این دارچین نقش مهمی را در کاهش قند خون، کلسترول LDL و تری گلیسیرید بر عهده دارد. از عمده مزایای آن می توان گفت که دارچین برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند، مناسب تر است و می تواند متابولیسم گلوکز را افزایش دهد که به بهبود قند خون کمک می کند. احتیاط دارچین Cassia را برای کاهش وزن مصرف نکنید و تنها دارچین سیلان را انتخاب کنید.
ادویه جات برای لاغری,خواص لاغری هل

خواص لاغری هل

  1. هل

یکی دیگر از ادویه های محبوب هندی با طعم و مزه منحصر به فرد، هل یا هل سبز است که به عنوان یک ماده گرما زا، شناخته شده است. این ادویه ماده ی گرما زا به عنوان سوختی برای گرم کردن بدن و سوزاندن چربی ها استفاده می شود. علاوه بر این، هل متابولیسم را افزایش می دهد و به نوبه خود به بدن کمک می کند تا چربی های بیشتری را بسوزاند. این ادویه مانع از تشکیل گازهایی که بلافاصله شکم شما را پر کنند می شود. هل به طور گسترده ای در سیستم پزشکی سنتی هندی مورد استفاده قرار می گرفت. برای افزایش متابولیسم بدن، یک مقدار اندک از آن را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. در روز چقدر هل می توان مصرف کرد؟ شما می توانید هر روز 1 قاشق چای خوری پودر هل را مصرف کنید. احتیاط در مصرف هل افراط نکنید زیرا ممکن است باعث اسهال و استفراغ شود.
ادویه جات برای لاغری,فواید شگفت انگیز فلفل هندی برای کاهش وزن

فواید شگفت انگیز فلفل هندی برای کاهش وزن

  1. فلفل هندی

گیاه تشکیل دهنده اصلی رژیم غذایی معروف Beyonce، فلفل هندی است که غنی از ماده ای به نام کپسایسین می باشد. این ترکیب همان ترکیبی است که باعث می شود فلفل طعم تندی داشته باشد. کپسایسین به عنوان یک ماده ی گرما زا بدن را تحریک می کند تا چربی را به عنوان سوخت استفاده نموده و حرارت تولید کند. این ماده بافت چربی را حل کرده و کالری مصرفی را کاهش می دهد. فلفل هندی به کاهش سطح چربی خون نیز کمک می کند. احتیاط های لازم از مصرف مقدار زیادی فلفل هندی برای کاهش سریع وزن اجتناب کنید. زیرا تنها منجر به ناراحتی معده، سرگیجه و استفراغ خواهد شد.
ادویه جات برای لاغری,افزایش متابولیسم و کاهش وزن با فلفل سیاه

افزایش متابولیسم و کاهش وزن با فلفل سیاه

  1. فلفل سیاه

فلفل سیاه را هرگز از منوی غذایی خود کنار نگذارید. پسر عموی فلفل هندی، فلفل سیاه غنی از پیپرین است. پیپرین همان چیزی است که به فلفل سیاه طعم خاصی می بخشد. یکی از ویژگی های آن، مهار ایجاد سلول های چربی است که به کاهش وزن نیز کمک می کند. شما می توانید فلفل سیاه و فلفل هندی را برای سرعت بخشیدن به روند سوزاندن چربی با هم ترکیب کنید. در روز چند بار می توان فلفل سیاه را مصرف کرد؟ شما می توانید روزانه 5 دانه فلفل سیاه را بجوید یا آن را به آب یا دستور غذای خود اضافه کنید. احتیاط از مصرف بیش از حد فلفل سیاه اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد ادم، ناراحتی معده و مشکلات تنفسی شود.
ادویه جات برای لاغری,خواص زنجبیل برای کاهش وزن

خواص زنجبیل برای کاهش وزن

  1. زنجبیل

زنجبیل متابولیسم بدن را 20 درصد افزایش می دهد که باعث افزایش سرعت سوخت و ساز کالری می گردد. قطعه کوچکی از این گیاه را در برنامه غذایی خود قرار دهید و ببینید چطور روند چاق شدن شما را کنترل می کند. علاوه بر این، این گیاه می تواند برای درمان گلو درد و تعدادی از بیماری های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که روده ها را تسکین می دهد و علاوه بر این مشخص شده که دارای ویژگی های مهار کننده اشتهای فعال است که سبب حصول اطمینان از این امر می شود که شما خود را با غذا خفه نمی کنید. در روز چند بار می توان زنجبیل را مصرف کرد؟ شما می توانید نصف یک ریشه ی زنجبیل را در روز بجوید یا آن را به آب، نوشیدنی ها یا دستور غذاهای خود اضافه کنید. احتیاط از مصرف بیش از حد زنجبیل خودداری کنید زیرا ممکن است باعث تهوع، گاز و ناراحتی معده شود.
ادویه جات برای لاغری,کاهش وزن با مصرف زیره سبز

کاهش وزن با مصرف زیره سبز

  1. زیره سبز

زیره سبز یا جیرا یکی دیگر از ادویه های محبوبی است که تقریبا در تمام رسپی های غذاهای هندی استفاده می شود. این ادویه به بدن کمک می کند تا انرژی لازم را به دست آورد و برای گوارش نیز عالی است. این ویژگی ها باعث می شود که زیره سبز برای گوارش عالی باشد. در روز چند بار می توان زیره سبز را مصرف کرد ؟ 2 قاشق چای خوری بذر زیره ی سبز را در آب بریزید یا 1 قاشق چای خوری پودر زیره سبز را به آب و یا دستور غذایی خود اضافه کنید. احتیاط مصرف بیش از حد دانه های زیره سبز موجب التهاب، اسهال و اسپاسم روده می شود.
ادویه جات برای لاغری,خاصیت های زردچوبه برای لاغری

خاصیت های زردچوبه برای لاغری

  1. زردچوبه

زردچوبه، یک ریشه رنگی به رنگ زرد روشن است که بومی جنوب آسیا می باشد. این گیاه قرن ها به عنوان یک دارو در هند استفاده می شد. کورکومین ، که ترکیب شیمیایی مسئول رنگ زرد زردچوبه است، باعث ذوب شدن چربی در بدن می شود. زردچوبه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند و باعث کاهش التهاب می گردد. در روز چه مقدار از آن را می توان مصرف کرد ؟ یک دوم ریشه ی زردچوبه را بجوید یا یک دوم تا دو قاشق چای خوری از پودر زردچوبه را در روز مصرف نمایید. احتیاط مصرف بیش از حد زردچوبه می تواند موجب تهوع، افزایش جریان قاعدگی و فشار خون پایین شود.
ادویه جات برای لاغری,لاغری آسان با رزماری

لاغری آسان با رزماری

  1. رزماری

رزماری یکی دیگر از گیاهان دارویی شگفت انگیز است که از پودر خشک شده آن به صورت ادویه در غذاهای مختلف میتوان استفاده کرد. در روز چه مقدار از آن را می توان مصرف کرد؟ 400 میلی گرم از قرص های رزماری را سه بار در روز مصرف نمایید. علاوه بر این شما می توانید از رزماری تازه یا خشک شده در غذا استفاده کنید. احتیاط از مصرف بیش از حد رزماری اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث اسهال و حالت تهوع شود. در دوران بارداری از مصرف آن اجتناب نمایید.
ادویه جات برای لاغری,لاغری سریع با شنبلیله
  1. دانه های شنبلیله

دانه شنبلیله، که به عنوان چاندریکا، شبدر یونانی و متی نیز شناخته می شود، گیاه بومی غرب آسیا، مدیترانه و جنوب اروپا است. این گیاه به طور گسترده ای برای درمان التهاب، یبوست، چاقی و بیماری تخمدان پلی کیستیک استفاده می شود و به کاهش کلسترول کمک می کند. احتیاط در دوران بارداری از مصرف آن اجتناب کنید.
ادویه جات برای لاغری,خردل برای کاهش وزن
  1. دانه های خردل

دانه های خردل، دانه های سیاه و یا زرد رنگ گیاه خردل هستند. این گیاه بیشتر در هند، نپال، مجارستان، کانادا و ایالات متحده آمریکا رشد می کند و عمدتا در غذاهای هندی، به عنوان یک شیرینی و یا سس سالاد مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه ها کم کربوهیدرات و کم کالری هستند و غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین B12، فولات، تیامین و نیاسین می باشند. علاوه بر این، غنی از اسیدهای چرب امگا -3 بوده و به کاهش کلسترول بد کمک می کند. در روز چه مقدار از آن را می توان مصرف کرد ؟ شما می توانید دانه های خردل را در غذا یا به عنوان یک سس سالاد کم کالری مصرف کنید. احتیاط از مصرف بیش از حد دانه های خردل اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث سوزش و ناراحتی معده شود.
ادویه جات برای لاغری,مزایای لاغرکننده دانه گشنیز

مزایای لاغرکننده دانه گشنیز

  1. دانه های گشنیز

این ادویه معطر به طور مرتب در غذاهای هندی، بنگلادشی و پاکستانی مورد استفاده قرار می گیرد. دانه های گشنیز از زمانی که قهوه ای می شوند، برداشت می گردند. این گیاه غنی از آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم و مواد معدنی مانند مس، پتاسیم، روی، کلسیم و منیزیم است. و علاوه بر این، غنی از ویتامین C می باشد که به افزایش ایمنی بدن کمک می کند. در روز چه مقدار از آن را می توان مصرف کرد ؟ شما می توانید آن را به عنوان یک ادویه در غذاهای خود مصرف کنید و یا 2 قاشق چای خوری از پودر معجزه آسای آن را هر روز صبح میل نمایید. احتیاط در دوران حاملگی یا قبل از عمل جراحی از آن استفاده نکنید.
ادویه جات برای لاغری,فواید رازیانه برای لاغری

فواید رازیانه برای لاغری

  1. دانه های رازیانه

دانه های رازیانه از گیاه رازیانه به دست می آیند، که متعلق به خانواده هویج است. این دانه ها به طور گسترده ای به عنوان یکی از ادویه های آشپزی مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد دارویی دارند. این دانه ها غنی از آنتی اکسیدان ها، فیبر غذایی، ویتامین ها، و مواد معدنی هستند. در روز چه مقدار از آن را می توان مصرف کرد ؟ 2 قاشق چای خوری تخم رازیانه یا 1 قاشق چای خوری پودر دانه آن را می توان در روز مصرف کرد احتیاط مصرف بیش از حد دانه های رازیانه ممکن است باعث اسهال و حالت تهوع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *