طبی رنگی, لنز رنگی, مقاله

 تقویت بدن در برابر کرونا با مصرف غذاهای غنی از سلنیوم

Rate this post

نقش سلنیوم در پیشگیری از ابتلا به کووید

خوردن غذاهای غنی از سلنیوم می تواند در برابر Covid-19 کمک کند. Covid-19 کل جهان را متحیر کرده است. نه تنها جان تعداد زیادی از انسانها را گرفته است بلکه باعث از دست دادن شغل بی حد و حصر در سراسر جهان شده است.

این بیماری تنفسی جدید همچنین جامعه علمی را برای یافتن پاسخ با عوارض و معالجه احتمالی جدید تقریباً هر روز درگیر کرده است.یکی از این نمونه ها این است که گزارش شده است رژیم های غذایی با سلنیوم بالا برای کمک به Covid-19 کمک می کنند.

 

سلنیوم چیست؟

سلنیوم یک ماده معدنی اساسی است که به طور طبیعی در بسیاری از خاکها و آبها یافت می شود. این ماده غذایی در غذاهایی مانند ماهی ، آجیل ، گوشت گاو و مرغ و برخی غلات وجود دارد. همچنین به برخی از غذاهای فرآوری شده اضافه می شود.

سلنیوم یک ماده معدنی اصلی برای متابولیسم ما است و دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار مفیدی است.

در طول سال ها حدس و گمان های زیادی در مورد اینکه سلنیوم به شرایط و بیماری های  زیادی کمک می کند مطرح شده است.

تاکنون اتفاق نظر علمی بربر این بوده است که سلنیوم به ویژه برای مبتلایان به اچ آی وی ، مبتلایان به بیماری کرون (بیماری گوارشی) و افرادی که دیالیز می شوند مفید است.

همچنین مطالعاتی نشان داده است که سلنیوم به جلوگیری از سرطان پروستات در مردان کمک می کند.کشف جدید این است که مصرف سلنیوم ممکن است در برابر Covid-19 نیز کمک کند.

فواید سلنیوم, سلنیوم چه کاربردی دارد

سلنیوم چه کاربردی دارد

 

آیا سلنیوم واقعاً بر علیه ویروس کرونا کمک می کند؟

این اولین ماده معدنی یا ویتامینی نیست که کشف کرده ایم در برابر ویروس کرونا مفید است. مدتی است که دانشمندان می دانند افزایش دوزهای ویتامین C برای بهبود بیماران Covid-19 بسیار مفید است.

کشف مزایای سلنیوم هنوز به تحقیق نیاز دارد اما تاکنون بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد. یک بررسی علمی جدید که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است ، ارتباط بین سطح بالای سلنیوم و بهبودهای Covid-19 را نشان می دهد.

در هنگام بازبینی ، محققان داده های چندین شهر و استان چین را که توسط کرونا ویروس جدید آسیب دیده اند ، غربال کردند. با این حال دلیل اینکه آنها چین را انتخاب کردند فقط Covid-19 نبود.

چین همچنین کشوری است که بیشترین و کمترین میزان مصرف سلنیوم را گزارش کرده است.

به نظر می رسد دلیل این امر این است که شهرهای ساحلی از طریق ماهیگیری دسترسی به منابع سلنیوم آسان دارند در حالی که استان های فقیرنشین داخلی فاقد اکثر غذاهای غنی از سلنیوم هستند.

با بررسی چین به عنوان یک زمینه تحقیقاتی مناسب ، نتایج بدون ابهام بود، استانها و شهرهایی که بالاترین میزان مصرف سلنیوم را دارند همچنین بالاترین درصد بهبودی Covid-19 را داشتند و بالعکس.

 

با این اطلاعات درباره سلنیوم چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

نتیجه گیری از آن این است که ما فقط باید مصرف مواد غذایی غنی از سلنیوم را شروع کنیم. حتی اگر بسیاری از مردم در اینجا عادت دارند که غذاهای فرآوری شده با کالری بالا و کم مواد مغذی مصرف کنند ،امکان دریافت برخی از غذاهای غنی از سلنیوم نیز وجود دارد.

به یاد داشته باشید ، استفاده بیش از حد از سلنیوم نیز توصیه نمی شود. بر خلاف برخی ویتامین ها که بدن به سادگی مقدار اضافی غیرضروری را تخلیه می کند ، در مورد مواد معدنی مانند سلنیوم چنین نیست.

مصرف زیاد سلنیوم برای مدت زمان طولانی منجر به “ سمیت سلنیوم” می شود. این، به نوبه خود، به شرایطی مانند سندرم پریشانی حاد تنفسی ، سبکی سر ، ریزش مو، حساسیت عضلانی ، سکته قلبی ، لرزش ، گرگرفتگی صورت ، نارسایی کلیه ، نارسایی قلبی و حتی سرطان پوست غیر ملانوم مرتبط بوده است. بنابراین ، زیاده روی نکنید.

اما دقیقاً به چه مقدار سلنیوم نیاز دارید؟

گروهرژیم غذایی پیشنهادی
کودکان 1-320 میکروگرم در روز
کودکان 4-830 میکروگرم در روز
کودکان 9-1340 میکروگرم در روز
بزرگسالان و کودکان 14 سال به بالا55 میکروگرم در روز
زنان حامله60 میکروگرم در روز
زنان شیرده70 میکروگرم در روز

حداکثر میزان توصیه شده برای بزرگسالان 400 میکروگرم در روز است. هر چیزی بالاتر از آن خطرناک و غیر ضروری تلقی می شود.

فواید سلنیوم, سلنیوم چه کاربردی دارد

 

کدام غذاها سرشار از سلنیوم هستند؟

ما قبلاً در بالا به چندین مورد اشاره کردیم ، اما در اینجا یک توضیح بیشتر وجود دارد. آنچه از طرف دفتر مکمل های غذایی موسسه ملی بهداشت توصیه می شود ، از غنی ترین و فقیرترین منابع سلنیوم است.

• آجیل برزیلی حاوی 544 میکروگرم در یک وعده شش تا هشت مغز است.

• 3 اونس ماهی تن زرد حاوی 92 میکروگرم است.

• ساردین ، ​​صدف ،ماهی حلوا ، میگو ، ماهی قزل آلا و خرچنگ حاوی 40 و 65 میکروگرم در وعده 3 اونسی است.

• گوشت گاو حاوی 18-33 میکروگرم در هر اونس خواهد بود.(بستگی به برش دارد)

• 3 اونس بوقلمون بدون استخوان حاوی 31 میکروگرم است.

• 1 فنجان برنج قهوه ای پخته شده دانه بلند حاوی 19 میکروگرم است.

• 1/4 فنجان تخمه آفتابگردان تقریباً 19 میکروگرم دارد.

• 1 فنجان لوبیای پخته حاوی 13 میکروگرم است.

• 100 گرم قارچ حاوی 12 میکروگرم است.

• 1 فنجان بلغور جو دوسر پخته شده حاوی 13 میکروگرم است.

• 1 فنجان از اسفناج پخته شده حاوی 11 میکروگرم است.

• 1 فنجان شیر حاوی 8 میکروگرم است.

• 1 فنجان ماست حاوی 8 میکروگرم است.

• 1 فنجان عدس پخته شده حاوی 6 میکروگرم است.

• 1 اونس بادام هندی خشک و بو داده حاوی 3 میکروگرم است.

• 1 فنجان موز خرد شده حاوی 2 میکروگرم است.

البته ، اگر نمی توانید یا نمی خواهید از این مواد غذایی استفاده کنید ، می توانید از مکمل های سلنیوم نیز استفاده کنید. همیشه بهتر است دوز روزانه خود را از طریق غذاهایی که می خورید نسبت به مکمل مصرف کنید اما دومی نیز می تواند به همان خوبی انجام دهد. فقط بخاطر بسپارید که از مکمل ها و غذاهای غنی از سلنیوم بیش از حد مصرف نکنید.

1 دیدگاه در “ تقویت بدن در برابر کرونا با مصرف غذاهای غنی از سلنیوم

  1. altyazili izle گفت:

    My spouse and I stumbled over here from a different page and thought I should check things out. Anne-Marie Kinsley Krishna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *