سایت آوا لنز پر از تخفیف های شگفت انگیز

جهت مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره 09031236447 تماس فرمایید.
برای مشاوره یا سوال با ما تماس بگیرید 09031236447

وبلاگ ما

طبی رنگی, لنز رنگی, مقاله

 دلایل، انواع و درمان پوست خشک 

دلایل، انواع و درمان پوست خشک 
Rate this post

 دلایل، انواع و درمان پوست خشک 

خشکی پوست یک وضعیت ناراحت کننده است که باعث پوسته پوسته شدن، خارش و ترک خوردگی پوست می شود. خشکی پوست دلایل متفاوتی دارد. ممکن است پوست فرد به طور طبیعی خشک باشد و یا حتی اگر پوشت تقریبا چربی دارد، گاهی دچار خشکی پوست شود.
هر بخشی از پوست بدن می تواند دچار خشکی شود. اما معمولاً روی دست ها، بازوها و پاها تأثیر می گذارد. در بسیاری موارد، تغییر در شیوه زندگی و مرطوب کننده های بدون نسخه برای درمان خشکی پوست کافی هستند. اگر این روش های درمانی کارساز نبود، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

انواع پوست خشک

قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی خشک، آب داغ و برخی مواد شیمیایی می تواند باعث خشک شدن پوست شود. خشکی پوست همچنین می تواند ناشی از مشکلات زیربنایی پزشکی باشد. اصطلاح پزشکی پوست های بسیار خشک “درماتیت” است و انواع مختلفی از آن وجود دارد.

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی زمانی به وجود می آید که پوست شما به چیزی که لمس می کند واکنش نشان می دهد و باعث التهاب موضعی می شود. درماتیت تماسی تحریک کننده هنگامی رخ می دهد که پوست شما در معرض ماده شیمیایی تحریک کننده مانند سفید کننده قرار بگیرد. درماتیت تماسی آلرژیک زمانی رخ می دهد پوست تان در معرض ماده ای باشد که به آن حساسیت دارید.

درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک زمانی رخ می دهد که پوست بیش از حد روغن تولید کند. نتیجه آن جوش های قرمز و پوسته پوسته، معمولاً در پوست سر خواهد بود. این نوع درماتیت در نوزادان شایع است.

درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک به اگزما هم معروف است. این یک بیماری مزمن پوستی است که باعث می شود لکه های پوسته پوسته و خشک روی پوست تان ظاهر شود. این بیماری در کودکان خردسال معمول است. مشکلات دیگر مانند پسوریازیس و دیابت نوع 2 نیز می تواند باعث خشک شدن پوست شود.  
درمان پوست خشک 

درمان پوست خشک

عواملی که احتمال خشک شدن پوست را افزایش می دهند:

  • سن. بزرگسالان مسن به احتمال بیشتری دچار خشکی پوست می شوند. با افزایش سن، منافذ پوست به طور طبیعی روغن کمتری تولید می کند و خطر خشکی پوست را افزایش می دهد.
  • تاریخچه پزشکی. اگر سابقه ابتلا به این مشکلات یا سایر بیماریهای آلرژیک را در خانواده خود داشته باشید، احتمالاً اگزما یا درماتیت تماسی یا آلرژیک را تجربه خواهید کرد.
  • فصل. خشکی پوست در ماه های پاییز و زمستان شایع تر است، زیرا سطح رطوبت نسبتاً پایین است. در تابستان، رطوبت بالاتر به خشک نشدن پوست کمک می کند.
  • عادت های حمام کردن. حمام کردن های مکرر یا شستن بدن با آب بسیار گرم، خطر خشکی پوست را افزایش می هد.

درمان خشکی پوست

با توجه به اینکه شما کدامیک از انواع خشکی پوست را تجربه می کنید و پزشک تان چه تشخیصی داده است، امکان دارد برای شما پماد تجویز کند و یا توصیه کند که از کرم یا لوسیون خاصی استفاده کنید و برخی عادات روزمره تان را تغییر دهید.

تغییراتی در سبک زندگی که به خشکی پوست کمک می کنند:

  • از استفاده از آب گرم برای استحمام یا دوش گرفتن خودداری کنید.
  • به جای هر روز، یک روز در میان دوش بگیرید.
  • زمان دوش گرفتن خود را به کمتر از 10 دقیقه کاهش دهید.
  • هنگام استحمام یا دوش گرفتن از صابون مرطوب کننده استفاده کنید.
  • بلافاصله بعد از استحمام یا دوش گرفتن از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • حوله را به تن خود نمالید، بلکه به صورت ضربه ای پوست تان را خشک کنید.
  • از خارش یا تمیز کردن لکه های پوستی خشک خودداری کنید.
  • از یک بخور ساز در خانه خود استفاده کنید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
انتخاب نوع مرطوب کننده مناسب برای نوع پوست تان نیز مهم است. اگر پوست تان بسیار خشک است، به دنبال یک محصول نرم کننده باشید. کرم و لوسیون هایتان را با تغییر فصل تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

سایدبار
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

خریدار عزیز توجه فرمایید با خرید بالای 500 هزار تومان ، پکیج یلدایی آوا لنز به همراه ارسال رایگان به صورت خودکار روی فاکتور شما اعمال می شود.

yalda gift