طبی رنگی, لنز رنگی, مقاله

در چه زمانی استفاده از لنز رنگی خطرناک است؟

Rate this post

در چه زمانی استفاده از لنز رنگی خطرناک است؟

ما در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که در چه زمانی استفاده از لنز رنگی خطرناک است.

لنزهای رنگی یک اختراع پزشکی هستند که می توانند ظاهر افراد را بسیار جذاب تر کنند و رنگ چشم آن ها را تغییر دهند. لنزهای رنگی بسیار متنوع هستند. شما حتی می توانید از لنزهای رنگی طبی نیز استفاده کنید

تا علاوه بر جذاب کردن ظاهر خود، بینایی خود را نیز اصلاح کنید. با وجود همه این ها استفاده از لنزهای رنگی در مواقعی می تواند خطرناک باشد.

در چه زمانی استفاده از لنز رنگی خطرناک است؟

راحت بودن بیش از حد با لنزهای رنگی می تواند به معنای آن باشد که دیگر مراقب آن ها نیستید و این جایی است که خطراتی برای شما به وجود می آید.

لنزهای رنگی شما به مراقبت روزانه احتیاج دارند و همچنین استفاده از آن ها چند قانون کلی دارد: با آن ها به خواب نروید، درصورت نیاز به تعویض آن ها را جایگزین کنید و آن ها را به طور اصولی تمیز و نگهداری کنید.

اگر همه این قوانین را به درستی رعایت کنید، لنزهای رنگی صدمه ایی به چشمان شما نخواهند زد.

در هر صورت، استفاده از لنزهای رنگی در زمان های زیر ممکن است باعث خطر شود:

  • اگر مبتلا به عفونت چشم هستید، از استفاده از لنزهای رنگی خودداری کنید:

اگر مبتلا به عفونت چشم هستید، نباید از لنزهای رنگی استفاده کنید چرا که استفاده از لنزها نیز به طور خودکار چشمان شما را بیشتر در معرض خطر عفونت چشم قرار می دهد. این تا حدی به این دلیل است که شما انگشتان خود را بیشتر از کسی که از لنزهای رنگی استفاده نمی کند،

نزدیک چشم خود قرار می دهید. کراتیت رایج ترین عفونت ناشی از استفاده بیش از حد از لنزها است و به دلیل گرد و غبار، باکتری ها، ویروس ها یا انگل های چشم ایجاد می شود.

اگر روی لنزهای شما خراشیده شده باشد، می توانند قرنیه را خراش داده و ورود باکتری ها را راحت کنند. کراتیت را نباید نادیده گرفت: زیرا می تواند باعث درد، قرمزی، تاری دید، ترشح بیش از حد از چشم و تحریک چشم شود.

اگر با لنزهای رنگی خود بخوابید، با آن ها شنا کنید، آن ها را در معرض آب قرار دهید، آن ها را تمیز نگه ندارید یا از لنزهای قدیمی استفاده کنید، این اتفاق می افتد.

کراتیت حتی می تواند منجر به نابینایی دائمی فرد شود. همچنین استفاده از لنزهای رنگی در زمانی که به عفونت چشم مبتلا هستید، می تواند شما را در معرض چشم صورتی قرار دهد.

  • اگر مبتلا به زخم قرنیه هستید، از استفاده از لنزهای رنگی اجتناب کنید:

اگر مبتلا به زخم قرنیه هستید، نباید از لنزهای رنگی استفاده کنید چرا که طولانی نگه داشتن لنزها در چشم می تواند باعث التهاب قرنیه و آسیب دیدگی آن شود و این می تواند زخم قرنیه را شدیدتر کند. زخم قرنیه می تواند به آسیب دائمی بینایی شما منجر شود و این بسیار دردناک است.

استفاده از لنزهای رنگی نرم روزانه ممکن است به شدیدتر کردن زخم قرنیه منجر شود، بنابراین اگر از این نوع لنزها استفاده می کنید، مطمئن باشید که به زخم قرنیه مبتلا نیستید و همچنین باید بسیار مراقب لنزها باشید. باید لنزها را به درستی تمیز کنید، آن ها را از نظر خراش بررسی کنید و بیش از حد از آن ها استفاده نکنید.

  • اگر مبتلا به خشکی هستید، از استفاده از لنزهای رنگی خودداری کنید:

اگر مبتلا به خشکی چشم هستید، نباید از لنزهای رنگی استفاده کنید چرا که خشکی چشم اغلب با استفاده بیش از حد از لنزهای رنگی دست به دست می شود و می تواند منجر به بدتر شدن خشکی چشم شود. سندرم خشکی چشم می تواند تحریک کننده و دردناک باشد و می تواند باعث قرمزی و خارش چشم شود و حتی می تواند باعث ایجاد زخم در قرنیه شود.

  • اگر چشم هایتان دچار انگل است، از استفاده از لنزهای رنگی اجتناب کنید:

اگر چشم هایتان دچار انگل است، نباید از لنزهای رنگی استفاده کنید چرا که استفاده از لنزها نیز می تواند انگل های بیشتری را به سمت چشم شما جذب کند. اگر از لنزهای رنگی خود به طور مداوم، حتی در هنگام خواب نیز استفاده کنید، می توانید انگل ها را به سمت چشم خود جذب کنید.

این اتفاق قبلاً افتاده است، یک دانش آموز از تایوان به مدت شش ماه به طور مرتب از لنزهای خود استفاده کرد و آن را از چشم خود خارج نکرد و سپس به انگلی مبتلا شد که شروع به خوردن سطح کره چشم او کرد. این البته یک مورد شدید است، اما امکان آن نیز وجود دارد.

خطرات استفاده زیاد از لنزهای رنگی:

جهت دانستن در چه زمانی استفاده از لنز رنگی خطرناک است تعدادی از خطرات استفاده زیاد و نادرست از لنزهای رنگی شامل موارد زیر است:

  • استفاده بیش از حد از لنزهای رنگی ممکن است باعث شود که شما به اندازه کافی پلک نزنید و این باعث کاهش محافظت در برابر مواد تحریک کننده می شود:

در صورتی که بیش از حد از لنزهای رنگی استفاده کنید، در واقع کمتر از آنچه باید، پلک می زنید. این ممکن است موضوع مهمی به نظر نرسد، اما پلک زدن بسیار مهم است. پلک زدن چشم شما را از خشک شدن جلوگیری می کند و همچنین به عنوان محافظ عمل می کند. همچنین محرک های بیرونی مانند گرد و غبار، باکتری ها و حشرات را از چشم شما دور نگه می دارد.

  • استفاده بیش از حد از لنزهای رنگی می تواند باعث قطع اکسیژن کافی چشم شما شود:

در خصوص در چه زمانی استفاده از لنز رنگی خطرناک است باید بدانید گه هنگامی که از لنزهای رنگی خود به مدت طولانی استفاده می کنید، در نهایت اکسیژن چشم شما مسدود می شود.

این لنزها به گونه ایی طراحی نشده اند که برای مدت زمان طولانی و بدون وقفه استفاده شوند و قطعاً برای استفاده هنگام خواب نیز ساخته نشده اند. هرچه مدت زمان طولانی تری از لنزهای رنگی استفاده کنید، اکسیژن چشم شما کمتر می شود زیرا لنز چشمی مانع از ورود هوا می شود و این می تواند منجر به عفونت و زخم قرنیه شود.

  • استفاده بیش از حد از لنزهای رنگی می تواند باعث شود پلک های بالایی شما دچار افتادگی شوند:

در واقع یک اصطلاح فنی برای افتادگی پلک های فوقانی وجود دارد و آن پتوز (افتادگی پلک فوقانی به دلیل فلج یا بیماری یا به عنوان یک بیماری مادرزادی) است. مطالعات نشان داده است که بین لنزهای چشمی نرم و سخت و افتادگی پلک ارتباط مستقیمی وجود دارد، اگرچه این خطر برای افرادی که از لنزهای سخت استفاده می کنند، بسیار بیشتر است. استفاده از لنزهای رنگی نیز برای مدت زمان طولانی می تواند باعث این امر شود.

  • استفاده بیش از حد از لنزهای رنگی شما را در معرض خطر افزایش زخم های قرنیه قرار می دهد:

عفونت چشم می تواند باعث زخم قرنیه شود و از آنجا که افراد دارای لنز چشمی بیشتر در معرض خطر عفونت چشم هستند، منطقی است که در معرض خطر بیشتری برای زخم قرنیه نیز هستند. این ها زخم های دردناک و باز در لایه خارجی قرنیه هستند و بیشتر در اثر استفاده طولانی مدت از لنزها ایجاد می شوند پس با لنزهای رنگی خود به خواب نروید.

چگونگی مراقبت از لنزهای رنگی:

جهت دانستن اینکه در چه زمانی استفاده از لنز رنگی خطرناک است اگر برای استفاده ماهانه از لنزهای رنگی استفاده می کنید، باید محلول لنز چشمی و یک کیف محافظ لنز را برای تمیز کردن و نگهداری لنزهای خود خریداری کنید.

پس از هر بار استفاده از لنزهای رنگی، باید دستان خود را بشویید و لنزهای رنگی را با محلول مناسب تمیز کنید و سپس لنزها را در محفظه لنزهای چشمی با محلول تازه نگهداری کنید. این کمک می کند تا با از بین بردن باکتری ها و بقایایی که با گذشت زمان جمع می شوند، حداکثر استفاده را از لنزهای خود کنید.

اگر از لنزهای روزانه استفاده می کنید، هرگز بیش از یک بار از آن ها استفاده نکنید زیرا آن ها مخصوص یکبار استفاده طراحی و ساخته شده اند.

نکات کلیدی برای مراقبت از لنزهای رنگی:

  • همیشه قبل از دست زدن به لنزها، دستان خود را بشویید.
  • لنزهای رنگی خود را پس از هر بار استفاده در محلول مناسب، تمیز و نگهداری کنید.
  • بیش از مدت زمان توصیه شده از لنزهای رنگی استفاده نکنید.
  • هرگز لنزهای رنگی خود را به اشتراک نگذارید.
  • اگر می خواهید از لنزهای رنگی روزانه استفاده کنید، فقط یک بار از آن ها استفاده کنید و سپس آن ها را دور بیندازید.
  • اگر با لنزهای رنگی خود به طور مداوم مشکل دارید، با چشم پزشک خود مشورت کنید.
در چه زمانی استفاده از لنز رنگی خطرناک است؟

در چه زمانی استفاده از لنز رنگی خطرناک است؟

سخن آخر استفاده از لنز رنگی خطرناک

لنزهای رنگی ظاهر افراد را بسیار جذاب تر کرده و استایل آن ها را تکمیل می کنند.

اما استفاده از لنزهای رنگی در یک زمان هایی درست نیست و باید از استفاده از آن ها اجتناب کرد و شما باید به خوبی بدانید که در چه زمانی استفاده از لنز رنگی خطرناک است. از جمله این زمان ها می توان به وقتی مبتلا به عفونت چشم هستید، وقتی مبتلا به زخم قرنیه هستید، وقتی مبتلا به خشکی چشم هستید، وقتی چشم هایتان دچار انگل است و … اشاره کرد.

علاوه بر استفاده از لنزهای رنگی در زمان های درست و تمیز کردن صحیح آن ها، این لنزها باید از مکان های مناسبی خریداری شوند تا بتوان به کیفیت آن ها اعتماد کرد. بزرگترین و بهترین لنز های رنگی با بهترین قیمت را از سایت فروش لنز رنگی در ایران، سایت آوا لنز  است.

1 دیدگاه در “در چه زمانی استفاده از لنز رنگی خطرناک است؟

  1. film modu گفت:

    Deference to website author, some excellent selective information. Esme Reid Sula

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *