لنز رنگی, طبی رنگی, مقاله

لنزهای بزرگ کننده چشم

لنز بزرگ کننده چشم
5/5 - (1 امتیاز)

لنزهای بزرگ کننده چشم

لنزهای بزرگ کننده چشم ، لنز یکی از محصولاتی است که برای کمک به بینایی افراد ساخته شده و با استفاده از آن می‌توان مشکلاتی مانند پیرچشمی، قوز قرنیه و مشکلات دیگر را برطرف کرد. با وجود این، آن‌ها کاربرد زیبایی و آرایشی هم دارند و نوع رنگی آن که اسم آن را زیاد شنیده‌اید برای رنگ دادن به چشم و تغییر ظاهر استفاده می‌شود. خوب است بدانید که نوع دیگری وجود دارد که برای بزرگ کردن چشم استفاده می‌شود که اخیراً تقاضا برای آن‌ها رشد داشته است. این محصول هم مانند نوع رنگی برای زیبایی استفاده می‌شود و ظاهر چشمان شما را درشت‌تر نشان می‌دهد. تهیه و استفاده از آن‌ها مانند هر نوع دیگری اصولی دارد که باید حتماً با آن‌ها آشنا باشید بنابراین قصد داریم در ادامه این محصول را به طور کامل بررسی کنیم.

لنز بزرگ کننده چشم چیست؟

این محصول جدید چند سالی است که سروصدای زیادی به پا کرده و استفاده از آن بین افراد زیادی متداول شده است. لنز بزرگ‌کننده چشم اولین‌بار در سال 2004 توسط کشور کره‌جنوبی ارائه شد و همان‌طور که از اسم آن مشخص است، برای بزرگ‌تر نشان‌دادن چشم استفاده می‌شود. بعد از عرضه، خیلی زود شاهد این بودیم که کشورهای شرق آسیا مانند چین، ژاپن و تایوان نیز شروع به استفاده از آن‌ها کردند. دو نکته در طراحی در نظر گرفته شده تا استفاده از چنین محصولی چشم شما را درشت‌تر نشان دهد. اولین مورد این است که در اطراف آن یک نوار سیاه وجود دارد که به همین دلیل آن‌ها را با نام‌هایی مانند دوار یا دور سیاه هم می‌شناسند. نکته دوم، قطر آن است که معمولاً بیش از 15 میلی‌متر در نظر گرفته شده که با این روش قرنیه چشم بزرگ‌تر نشان داده می‌شود. دو نکته اصلی که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید اندازه (یا قطر) و میزان انحنا است تا به‌خوبی روی چشم شما قرار بگیرد و احساس راحتی داشته باشید. دقت کنید که لنز باید کمی روی سطح چشم حرکت کند و این طبیعی است و نباید به‌صورت ثابت به قرنیه چشم چسبیده باشد، بنابراین کمی تحرک طبیعی است.

استفاده از لنز بزرگ‌کننده چشم چه مزیتی دارد؟

هر انسانی دوست دارد زیباتر به نظر برسد و داشتن چشم‌های درشت یکی از این روش‌ها است. مشخص است که این محصولات با هدف زیباتر شدن چشم شما طراحی شده‌اند و در دسته زیبایی قرار می‌گیرند نه نوع درمانی که برای حل مشکلات بینایی استفاده می‌شود. روش کار به این صورت است که چشم را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. اگر چشمان شما ریز است و دوست دارید بزرگ‌تر به نظر برسد استفاده از آن‌ها مناسب است البته به شرطی که نکاتی که در ادامه گفته شده را رعایت کنید. استفاده از این محصول هم برای خانم‌ها و هم آقایان امکان‌پذیر است و هر دو گروه می‌توانند با آن ظاهر چشمان خود را درشت‌تر کنند. هم‌چنین رنگ‌‌بندی آن‌ها نیز متنوع است و می‌توانید بر اساس سلیقه خودتان، رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید.

نکاتی که پیش از استفاده از لنز بزرگ‌کننده چشم باید بدانید

مانند هر محصول دیگری، باید اصول بهداشتی، شرایط نگهداری و روش استفاده را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید تا چشمان شما دچار آسیب نشود. اول ‌از همه نکات عمومی است که در همه انواع لنز وجود دارد و سپس موارد نگهداری و استفاده به‌صورت تخصصی بررسی شده است. نکات عمومی شامل موارد زیر است:
  • شرایط نگهداری عمومی
  • شناکردن به همراه آن‌ها
  • نکاتی که باید هنگام حساسیت یا التهاب رعایت کنید.
موارد تخصصی هم مربوط به نوع بزرگ‌کننده می‌شود و شامل موارد زیر است:
  • شرایط نگهداری و استفاده تخصصی
  • انتخاب رنگ مناسب لنز
لنزهای بزرگ کننده چشم

لنزهای بزرگ کننده چشم

شرایط نگهداری عمومی

نگهداری یک محصول به‌ویژه زمانی که با چشم شما ارتباط دارد بسیار مهم است و این موضوع نه فقط برای سالم ماندن آن، بلکه برای چشمان شما هم اهمیت زیادی دارد. نگهداری نامناسب می‌تواند باعث بروز حساسیت چشمی، آسیب به چشم، رشد باکتری و عفونت و مشکلات دیگر شود بنابراین هنگام خرید به دستورالعمل استفاده و نگهداری توجه کنید. درصورتی‌که لازم است قبل یا بعد از استفاده آن ها را با پاک‌کننده تمیز کنید تا موادی که به آن چسبیده جدا شود. زمانی که از لنز را استفاده می‌کنید، مواد پروتئینی و چربی‌های زیادی به سطح آن می‌چسبد و درصورتی‌که آن‌ها را شست‌وشو ندهید باعث عفونت می‌شود. توجه کنید که باید چند ساعت برای این کار در نظر بگیرید زیرا جداشدن کامل این مواد نیاز به زمان دارد و هم‌چنین باید بعد از ضدعفونی شدن آن‌ها را با محلول‌های مخصوص شست‌وشو دهید. هرگز برای این کار از آب استفاده نکنید زیرا درون آب املاح بسیار زیادی وجود دارد که از وجود آن‌ها بی‌خبر هستید! حتماً آن‌ها را درون ظرف مخصوص خود نگهداری کنید و مراقب آسیب و فشارهای فیزیکی به آن‌ها باشید. درصورتی‌که ضربه به آن‌ها وارد شد و از شکل طبیعی خارج شدند به ‌هیچ‌وجه به فکر استفاده نباشید زیرا به چشم شما آسیب می‌زند. لنزهای بزرگ‌کننده چشم مانند بسیاری از مدل‌های دیگر نباید به‌صورت خشک نگهداری شود و سعی کنید آن‌ها را درون محلول‌های مخصوص قرار دهید تا هم عمر آن‌ها بیشتر شود و هم از آسیب دور شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *