طبی رنگی, لنز رنگی, مقاله

لنز طبی دائمی چیست؟

لنز طبی دائمی چیست؟
Rate this post

لنز طبی دائمی چیست؟

لنزها یکی از امکانات جدید و جدانشدنی بشر هستند که بعد از عینک پر طرفدارترین وسایل و ابزارها پزشکی برای چشم هستند. البته لنزها انواع مختلفی دارند که در این میان لنزهای رنگی که تنها جنبه زیبایی دارد و طبی نیست نیز در میان جوانان بخصوص خانم ها رایج است. در این مقابه در مورد لنز طبی دائمی می خوانیم. در میان انواع لنزهایی که در بازار و تحت عنوان برندهای مختلف وجود دارد لنز طبی دائمی از محبوبیت خوبی برخوردار هستند. علت محبوبیت این لنزها هم کاملا مشخص است و دلیل آن هم دائمی بودن آن است که نیازی به تغییر ندارد. در این مقاله برای شما دوستان و همراهان همیشگی خود در مورد لنز طبی دائمی و تمامی مواردی که در مورد لنز طبی دائمی نیاز است بدانید سخن می گوییم.  

لنز به دو نوع نرم و سخت تقسیم می شود

لنزهای تماسی نرم، شامل: لنزهای طبی ، لنزهای رنگی ، لنزهای طبی رنگی و لنز پانسمانی می باشد که توضیحات آن در ذیل ارایه میگردد : لنز طبی: برای افرادی که دچار دوربینی، پیر چشمی و یا آستیگماتیسم هستند کاربرد دارد ؛ مانند نمونه لنزهای که همراه قیمت برای شما نمایش داده شده اند . لنز رنگی: لنزهایی که برای زیبایی چشمان استفاده می شوند و دارای رنگ های متنوعی مثل طوسی ؛ سبز ؛ آبی ؛ قهوه ای و … هستند را لنز رنگی می نامند ؛ باید توجه داشت که هر کدام از اینها در شرکت و کمپانی های متفاوت مقداری ته رنگشان متفاوت است و در بسیاری از مواقع با رنگهای دیگری همانند عسلی ترکیب می گردند . لنز طبی رنگی:برای زیبایی در افرادی که دچار ضعف بینایی هستند و می خواهند علاوه بر جبران ضعیفی چشم ؛ رنگ چشم خود را عوض نمایند و آن را زیباتر کنند. لنز پانسمانی: بر روی قرنیه قرار می گیرند و به عنوان محافظ قرنیه می باشد. برای افرادی که دچار زخم قرنیه و یا بیماری های دیگر قرنیه هستند، استفاده می شود و مانع از سایش پلک روی قرنیه شده و امکان ترمیم ضایعات اپی تلیال قرنیه را فراهم می کند. لنز سخت: کاربرد این نوع لنزها برای افرادی است که دچار آستیگماتیسم بالا و یا قوز قرنیه هستند بسیاری از افراد که از عینک های طبی استفاده می کنند به مرور زمان احساس می کنند که نیاز به لنز دارند با داشتن لنز دیگر لازم نیست نگران کثیف شدن و بخار گرفتن و گم شدن عینک خود باشید و به لحاظ زیبایی نیز به علت نامرئی بودن ترجیح داده می شود.
گذاشتن لنز طبی دائمی

گذاشتن لنز طبی دائمی

معایب لنز طبی

علت مخالفت بسیاری از چشم‌پزشکان با لنز این است که استفاده‌کنندگان گاهی فراموش می‌کنند آنها را از چشم شان خارج کنند (یا تنبلی مانع آن می‌شود) . باید یادتان باشد لنزها مانع رسیدن اکسیژن به چشم‌ها می‌شود. اگر لنزها را در شب از چشم‌ خارج نکنید خطر ایجاد زخم‌ در قرنیه شما به شدت بالا می رود و این زخم‌ها گاه می‌تواند منجر به نابینایی شود. ما می خواهیم در اینجا درباره لنز طبی دائمی بیشتر برایتان بگوییم . همانطور که می دانید لنزهای طبی برای درمان معایب چشم بکار می رود. تعداد کسانی که به دلایل مختلفی از مشکلات بینایی رنج می‌برند، کم نیست و برخی از این افراد به دلیل شرایط زندگی و شغلی خود به استفاده از لنز طبی دائمی روی می‌آورند. لنزهای طبی با لنزهای رنگی و لنزهای زیبایی تفاوت چشمگیری دارند و در بهبود وضعیت فرد یا بیمار تاثیر مستقیم دارد. این لنزها به شکلی طراحی و ساخته می‌شوند که به سلامتی چشم لطمه نزده و با اصول و قوانین چشم پزشکی مطابقت داشته باشند. این لنزها از هیدروژل سیلیکون ساخته شده‌اند و آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی لنز چشم در این مدل اعمال شده است. ماده هیدروژل سیلیکونی این امکان را فراهم می‌سازد که اکسیژن بیشتری نسبت به لنزهای نرم معمولی به سطح چشم برسد. به همین دلیل این نوع را لنزهای قابل تنفس می‌نامند. مسائل مختلفی مانند پیدا کردن بهترین مارک لنز طبی یا قیمت لنز طبی دائمی و مواردی از این قبیل برای خریداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

لنز طبی چیست ؟

لنز طبی دائمی یک لایه شفاف و نازک با طراحی منحنی متناسب با شکل و ساختار چشم می باشد که با قرار گرفتن روی چشم، باعث تغییر در میزان بینایی یا تغییر در رنگ چشم می شود. لنزهای طبی دائمی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و به همین دلیل شرایط اکسیژن رسانی بهتر می شود. یکی از اشکلاتی که در رابطه با لنزهای رنگی و لنزهای طبی با مدت زمان محدود وجود دارد، بحث رسیدن اکسیژن به چشم و جلوگیری از صدمه به آن است. مدت زمان استفاده از لنزهای طبی متفاوت است .برخی از آنها به صورت لنز طبی هفتگی، برخی به صورت ماهانه و برخی نیز به صورت لنز سالانه می باشند. هر کدام از این لنزها دارای خصوصیاتی هستند که دوام آنها بر روی چشم باعث تأثیر منفی بر میزان بینایی شده و احتمال بیماری‌های چشمی را افزایش می‌دهد. این در حالی است که لنز طبی دائمی برای استفاده بلندمدت یا همان دائمی طراحی شده است و شخص می‌تواند مطمئن باشد که استفاده از این لنز، چه به صورت رنگی و چه به صورت شفاف، مشکلی را از لحاظ سلامت چشم ایجاد نمی کند.  

گذاشتن لنز طبی دائمی

یکی از اشتباهاتی که در رابطه با انواع لنز طبی دائمی زیبایی وجود دارد، مسئله گذاشتن لنز در چشم است که بسیاری از اشخاص در این مورد کوتاهی کرده و باعث ایجاد مشکلاتی برای چشم خود می شوند. مهم‌ترین نکته در استفاده و گذاشتن لنز رعایت نظافت و نکات بهداشتی آن است. اصلی ترین ابزاری که در این مورد استفاده می‌شود، دست و به طور ویژه انگشت اشاره است. بنابراین اولین قدم در گذاشتن یک لنز طبی، شستن دستها با استفاده از صابون و تمیز کردن آن از هرگونه آلودگی است. در گام دوم باید لنز با استفاده از انگشت اشاره برداشته شود . فرد در مقابل یک آینه بنشیند و لنز را به شکل صحیح بر روی چشم خود بگذارد. با حرکت دادن چشم به سمت‌های مختلف و در نهایت با بستن و باز کردن پلک‌ها، فرایند قرار گیری لنز بر روی چشم به شکل صحیح انجام می‌گیرد. اگر بعد از گذاشتن لنز بر روی چشم احساس خارش یا هر حالت ناخوشایندی داشتید، مجدداً این کار را انجام دهید و در صورت بروز مشکل، با چشم پزشک یا سازنده لنز تماس بگیرید.
قیمت لنز دائمی طبی

قیمت لنز دائمی طبی

قیمت لنز دائمی طبی

در هنگام پرس و جو درباره قیمت لنز دائمی متوجه خواهید شد که قیمت آنها نسبت به قیمت لنز طبی یکبار مصرف بالاتر است که این موضوع البته با توجه به مدت زمان استفاده از آنها و همچنین کیفیت مواد به کار رفته در آنها طبیعی است. این وضعیت در مورد قیمت لنز طبی سالانه نیز وجود دارد. گاهی فروشنده لنز قیمت‌های خود را با توجه به فاکتورهای دیگری اعلام می‌کند. مثلاً ممکن است در لیست قیمت آنها به قیمت لنز طبی بی رنگ یا قیمت لنز طبی رنگی اشاره شود که قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است. اگر می خواهید اطلاعات بهتر و بیشتری داشته باشید با افراد آگاه و کارشناس صحبت کنید. برای خرید لنز طبی دائمی باید به چند نکته توجه داشته باشید . همواره بهترین مارک را برای خرید انتخاب کنید. به هر لنزی در بازار اعتماد نکنید. با چشم پزشک مشورت کرده و نظر او را جویا شوید. همواره نکات بهداشتی مانند شستن دست ها و شستن لنز با محلول های مخصوص خودشان را رعایت کنید. ما معتقدیم که نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما می تواند به ما کمک نماید تا بتوانیم برای شما دوستان و مخاطبین گرامی هر چه بهتر و با کیفیت تر به تولید محتوایی فاخر و جامع پرداخته و در راستای پیشبرد دانش گام برداریم. از این رو اگر در مورد موضوعات مندرج در مقاله بالا لنز دائمی نقد و یا ابهامی وجود دارد که می تواند به بهتر شدن مقاله کمک نماید در قسمت پیشنهادات قرار دهید. همچنین اگر در ارتباط با موضوع مقاله لنز دائمی دانش جدیدی دارید و می توانید به تکمیل نمودن محتوای تولید شده کمک کنید ما و دیگر مخاطبین محترم را از ان آگاه گردانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *