مقاله

ماسک برای پوست دور چشم

ماسک برای پوست دور چشم
Rate this post

ماسک برای پوست دور چشم

اگر میخواهید پوست دور چشمانتان سالم و شاداب باشد باید روشهای مراقبت از آن را بدانید در این مقاله می خواهیم دو ماسک خانگی برای حفظ سلامت پوست دور چشم را معرفی کنیم:

مراقبت از پوست و چشم توسط عینک‌های آفتابی و کرم‌های ضد آفتاب هرچه بگوییم کم گفتیم. اما در فصل تابستان، و به خصوص زمستان بسیاری همچنان این محافظت‌ها را نادیده می‌گیرند.

ماسک برای پوست دور چشم

ماسک برای پوست دور چشم

ماسک، کرم دور چشم آووکادو

امیدواریم شما چشم‌های خود را در طول تابستان با استفاده از عینک آفتابی محافظت کرده‌ باشید.

اگر این کار را نکرده‌اید و چشم‌هایتان خشک و ناحیه زیر چشم دچار خطوط نازک ناشی از تأثیر مضر امواج فرابنفش شده است، آن را با استفاده از کرم چشم آووکادو آرام و مرطوب کنید:

به اندازه یک قاشق غذاخوری آووکادو برداشته و آن را له کنید. محتویات سه کپسول ویتامین E را به آن اضافه کرده و آن‌قدر هم بزنید تا خمیری شود. سپس اطراف چشم را به وسیله این خمیر ماساژ دهید.

ویتامین E به رفع خطوط نازک چین و چروک پدید آمده، کمک می‌کند و آن را در برابر زیان بنیادی ناشی از نور خورشید و همین‌طور محیط محافظت می‌کند.

آووکادو یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده بوده و دارای روغن‌های اصلی و ویتامین B است که پوست را تغذیه می‌کند.

همچنین می‌توانید آووکادوی نرم شده را با نصف قاشق چای‌خوری خامه ترش ترکیب کرده و با کمی از این مخلوط اطراف چشم را صبح و بعدازظهر ماساژ دهید.

کرم دور چشم آووکادو

کرم دور چشم آووکادو

خرید لنز سبز رنگ روشن سولکو SOLEKO

ماسک کدو تنبل برای رطوبت و مراقبت از پوست

کدو تنبل یک میوه پاییزی فوق‌العاده برای بهبود و مراقبت از پوست است. این میوه حاوی روی، ویتامین A، ویتامین C و بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان‌ها بوده که پوست خشک و در حال پیر شدن را تقویت می‌کند.

آن‌هایی که پوست خشکی دارند، این روزها در بدترین فصل برای نوع پوست خود قرار دارند. چنین کسانی نیازمند تقویت و مرطوب‌سازی پوست خود هستند. بدین ترتیب، در امر محافظت به پوست خود کمک کرده و آن را برای این فصل سرد مجهز کنند.

یک فنجان کدو تنبل تکه‌تکه شده را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا نرم شود. کدو را له کرده و آن را در گوشه‌ای گذاشته تا خنک شود. وقتی که خنک شد، آن را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید.

ماسک را بر روی صورت و گردن بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند. بعد آن را با آب گرم پاک کرده و پس از آن از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.

کدو تنبل برای رطوبت و مراقبت از پوست

کدو تنبل برای رطوبت و مراقبت از پوست

پیشگیری و درمان خانگی چین و چروک دور چشم با ماسک روغن نارگیل و زردچوبه

روغن نارگیل حاوی ویتامین E است که یکی از نیازهای اصلی مراقبت از پوست است. این ماسک با آبرسانی به درمان چین و چروک دور چشم کمک می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک شامل روغن نارگیل، زردچوبه، روغن بادام یا روغن بابونه (اختیاری) است. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با کمی زردچوبه مخلوط کنید.

آن را روی چین و چروک زیر چشم و پوست صورت بمالید و 20 دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب بشویید.

در صورت تمایل می توانید مقداری روغن بادام یا روغن بابونه به ماسک چشم خانگی خود اضافه کنید. این کار را هر روز تکرار کنید.

ماسک روغن نارگیل و زردچوبه

ماسک روغن نارگیل و زردچوبه

تاثیر ماسک خیار در درمان چین و چروک دور چشم

خیار خاصیت خنک کنندگی زیادی روی چشم دارد و جریان خون را در اطراف چشم تسهیل می کند. به همین دلیل به عنوان درمان خانگی قطعی چین و چروک دور چشم شناخته می شود.

جریان خون ضعیف اغلب باعث پف و تیره شدن پوست اطراف چشم می شود. خیار آنتی اکسیدان دارد (از پوست محافظت می کند) و به تولید کلاژن (برای الاستیسیته پوست) کمک می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک خیار پوره شده و ماست است. پوره خیار را با مقداری ماست مخلوط کرده و دور چشم و چین و چروک بمالید سپس پوست خود را با آب سرد بشویید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک خیار در درمان چین و چروک دور چشم

ماسک خیار در درمان چین و چروک دور چشم

 

خرید لنز سبز سولکو SOLEKO

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *