طبی رنگی, لنز رنگی, مقاله

نگهداری لنز رنگی در فصل سرما چگونه است؟

نگهداری لنز رنگی در فصل سرما چگونه است
Rate this post

نگهداری لنز رنگی در فصل سرما چگونه است؟

نگهداری لنز رنگی در فصل سرما چگونه است؟ مستان و فصل سرما شامل رویدادها و اتفاقات سرگرم کننده زیادی است. ورزش و تفریحات زمستانی بسیار جالب هستند.با کاهش دما، کل بدن شما آن را احساس می کند. اما در واقعیت در دمای بسیار سرد چه اتفاقی برای چشمان شما می افتد؟ لنزهای رنگی شما چه واکنشی نشان می دهند؟ و برای سالم نگه داشتن چشم و لنزهای چشمی چه کاری می توانید انجام دهید؟ ما در این مقاله می خواهیم به چگونگی نگهداری لنز رنگی در فصل سرما بپردازیم.

چه اتفاقی برای چشم ها و لنزهای رنگی در فصل سرما می افتد؟

بیایید این موضوع را با یک افسانه شروع کنیم: هوای سرد باعث می شود لنزهای چشمی در چشمان شما یخ بزنند. این کاملا وحشتناک به نظر می رسد، اینطور نیست؟ بیایید برخی از حقایق را کشف کنیم که این افسانه را نابود می کند. اول از همه، بعید است که لنزهای چشمی شما در چشمان شما یخ بزنند. آزمایش های انجام شده در دهه 1980 ثابت کرد که لنزها در محیط های بسیار سرد، بی خطر است. دانشمندان، لنزهای چشمی را روی چشم یک سری از خرگوش های دست آموز مورد مطالعه، قرار دادند و آن ها را به مدت 3 ساعت در معرض دمای پایین و بادهای شدید قرار دادند. با این حال، دانشمندان هیچ تاثیری از سرما بر لنزهای گذاشته شده در چشم خرگوش ها مشاهده نکردند. اگرچه این دانشمندان از لنزهای سخت و سوژه های خرگوش استفاده کردند اما این یافته ها در مورد انسان نیز کاربرد دارد. محلول یونیورسال پلاس Universal Plus لنزهای چشمی نرم امروزی حاوی فناوری مرطوب کننده پیشرفته ایی هستند. این امر باعث می شود که کمتر در معرض آسیب های ناشی از سرمای شدید قرار بگیرند. گرما و اشک چشمان شما همچنین از بروز یخ زدگی جلوگیری می کند. بنابراین حتی وقتی احساس می کنید در معرض یک یخبندان هستید، یخ زدن لنزها تقریباً غیرممکن است. هنگامی که هوا سرد می شود، به احتمال زیاد خشکی چشم را تجربه می کنید. اگر چشمان شما به طور معمول به سرما حساس است، پس استفاده از لنزها باعث افزایش حساسیت به سرما می شود. همچنین ممکن است تحریک چشم شما بیشتر از کسانی باشد که حساسیتی ندارند و این می تواند باعث احساسی در چشم شما شود که گمان می کنید چشم ها و مخاط شما یخ زده است اما ما به شما قول می دهیم که اینگونه نیست!  
نگهداری لنز رنگی در فصل سرما چگونه است؟

نگهداری لنز رنگی در فصل سرما چگونه است؟

 

نگهداری لنز رنگی در فصل سرما چگونه است؟

نگهداری لنز رنگی در فصل سرما:

به هیچ وجه نمی خواهید وقتی در زمستان، دیگران آدم برفی می سازند و یا برف بازی می کنند، در خانه بمانید. احتمالاً شما هم نمی خواهید هیجان فصل اسکی را از دست بدهید. بنابراین برای شاد و سالم نگه داشتن چشم و لنزهای چشمی چه کاری می توانید انجام دهید؟ ما چند ایده داریم که به شما کمک می کند از لنزهای رنگی خود در فصل سرما به خوبی مراقبت کنید: از عینک آفتابی یا عینک محافظ استفاده کنید. چشمان شما مانند پوستتان حتی در زمستان در برابر آفتاب سوختگی آسیب پذیر است. برف می تواند اشعه ماورا بنفش را منعکس کند و به همان اندازه که در کنار استخر نشسته اید و هیچ محافظتی از چشم ندارید، به چشمان شما آسیب برساند. لنز رنگی کریستال کالرز (Crystal Colors) این آفتاب سوختگی چشم به عنوان فوتوکراتیت یا برف کوری نیز شناخته می شود. این اتفاق وقتی می افتد که قرنیه پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش شدید منعکس کننده برف شود. علائم فوتوکراتیت شامل سوزش چشم، حساسیت به نور، سردرد، پلک زدن بیش از حد و پارگی و تاری دید است. این علائم طی یک یا دو روز خود به خود از بین می روند اما ممکن است تا یک هفته حساسیت به نور را تجربه کنید. اگر علائم مدت زمان بیشتری طول بکشند، بهتر است که به یک چشم پزشک مراجعه کنید. بدیهی است که اگر از لنزهای رنگی استفاده می کنید، بهتر است سعی کنید از فوتوکراتیت دوری کنید، نه تنها به دلیل درد، بلکه همچنین برای سلامت چشمانتان. با استفاده از عینک های محافظ و عینک های ضد اشعه ماورا بنفش می توانید از خود محافظت کنید. علاوه بر تجهیزات محافظ، می توانید از لنزهای رنگی مسدود کننده اشعه UV نیز استفاده کنید تا از ایمنی بیشتری برخوردار شوید. بدن خود را گرم نگه دارید.  
لنز رنگی در فصل سرما

لنز رنگی در فصل سرما

  اگر از لنزهای رنگی استفاده می کنید، برای اینکه دمای چشم ها در یک سطح راحت باشد، باید کل بدن خود را گرم نگه دارید. دمای خانه و وسایل نقلیه شما نیز باید تنظیم شود. اگر هوای خانه شما خشک است، بهتر است که از یک دستگاه رطوبت ساز خانگی استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا با خشکی چشم هایتان در فصل سرما مبارزه کنید. شما باید از وسایل حفاظتی استفاده کنید و از سر و صورت خود در برابر بادهای سرد محافظت کنید. عینک های محافظ برای این امر بسیار عالی هستند اما برای قدم زدن در مرکز شهر کاربردی ندارند. همیشه باید از کلاه، گوشبند، روسری ضخیم و حداقل عینک آفتابی استفاده کنید. همه این ها باعث می شود که چشم ها و لنزهای شما سالم بمانند و در فصل سرما از آن ها به خوبی مراقبت شود. بدن خود را هیدراته نگه دارید. بسیاری از افراد اهمیت آب رسانی را در هنگام سرد بودن هوا دست کم می گیرند. شما شکلات داغ، قهوه و چای می خورید و احساس می کنید دیگر به نوشیدن آب احتیاج ندارید. اما فراموش کرده اید که بدن خود را با هشت لیوان آب توصیه شده در روز به طور مناسب هیدراته کنید. نوشیدن مقدار زیادی آب برای کل بدن از جمله چشم مفید است. بدون آبرسانی مناسب، چشمان شما خشک می شود. لنز رنگی فصلی سولکو SOLEKO این کار می تواند احساس ناخوشایندی در لنزهای شما ایجاد کند. از قطره های چشم استفاده کنید. زمستان می تواند باعث خشکی چشم شما شود. طیف گسترده ای از قطره های چشمی برای مقابله با تحریک فصلی وجود دارند اما در مورد بهترین مورد برای خود با چشم پزشک خود صحبت کنید. اگر مشاهده کردید که قطره چشمی تجویز شده باعث کاهش تحریک چشم شما نمی شود پس از پزشک خود بخواهید شرایط زمینه ایی شما را نیز بررسی کند.  
لنز در فصل سرما

لنز در فصل سرما

 

نگهداری لنز رنگی در فصل سرما چگونه است؟

انتخاب مناسب لنز رنگی برای فصل سرما:

همه لنزهای چشمی به خصوص برای مبارزه با خشکی چشم با هم برابر نیستند. بهترین لنزهای رنگی برای استفاده در فصل سرما، لنزهای یکبار مصرف نرم و لنزهای یکبار مصرف ساخته شده از هیدروژل سیلیکون هستند. زیرا محتوای آب این لنزها زیاد است و برای خشکی چشم مناسب هستند.

برخی دیگر از مزایای این لنزها عبارتند از:

 
راحتی:
لنز رنگی نرم باعث می شود اکسیژن بیشتری به چشمان شما برسد و این کار باعث می شود که رطوبت بیشتری در چشم شما حفظ شود. این لنزهای رنگی، راحتی بیشتری را برای استفاده در طول روز فراهم می کنند.
بدون دردسر بودن:
لنزهای رنگی یکبار مصرف روزانه در پایان روز دور انداخته می شوند. با این کار دیگر نیازی به تمیز کردن آن ها نیست. این لنزها همچنین خطر عفونت چشم را نیز کاهش می دهند.
امنیت:
جدا کردن لنزهای نرم از چشم آسان نیست. این لنزها برای تمام فعالیت های زمستانی شما مناسب خواهند ماند و از چشم شما خارج نخواهند شد. لنزهای رنگی یکبار مصرف روزانه علائم خشکی چشم را به راحتی بهبود می بخشند. آن ها 96 درصد رطوبت خود را تا 12 ساعت حفظ می کنند. این لنزها با هر چشم بر هم زدن چشم های شما را تازه می کنند. لنزهای رنگی یکبار مصرف روزانه به کم شدن تحریک چشم و استفاده راحت کمک می کنند.  
نگهداری لنز رنگی در فصل سرما

نگهداری لنز رنگی در فصل سرما

 

نکات دیگر برای نگهداری لنز رنگی در فصل سرما:

یک سری نکات برای نگهداری لنزهای رنگی در همه فصول و شرایط ثابت هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همیشه قبل از لمس لنزهای خود، دست هایتان را با آب و شوینده بدون بو، بشویید. لنزهای رنگی را حتما با مایع لنز تمیز کنید. لنزهای رنگی را در محفظه نگهدارنده مناسب خود که پر از مایع لنز تازه است، نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که محفظه نگهداری لنز رنگی شما همیشه تمیز است. قبل از اینکه لنزهای رنگی را داخل چشم خود قرار دهید، آن ها را بررسی کنید، چون نباید روی این لنزها هیچگونه ذراتی باشد و همچنین نباید دارای هیچگونه آسیب دیدگی نیز باشند. لنزهای رنگی و همچنین لنزهای طبی را به هیچ وجه با افراد دیگر به اشتراک نگذارید. لنزهای رنگی را حتماً در مدت زمان تاریخ انقضاء خود استفاده کنید و بعد از اتمام تاریخ انقضاء از آن ها استفاده نکنید. محلول شست و شوی UNIYAL  

نگهداری لنز رنگی در فصل سرما چگونه است؟

سخن آخر:

لنزهای رنگی، لنزهای بسیار پرطرفدار به ویژه در فصل سرما نیز هستند. در فصول سرما، بادهای سرد به صورت افراد می وزد و افرادی که دارای لنزهای رنگی هستند باید بیشتر از چشم ها و لنزهای خود مراقبت کنند. چند نکته برای نگهداری لنز رنگی در فصل سرما عبارتند از: استفاده از عینک آفتابی و یا عینک محافظ برای جلوگیری از آفتاب سوختگی چشم، گرم نگه داشتن بدن و صورت خود، هیدراته نگه داشتن بدن، استفاده از قطره های چشمی و خرید لنزهای رنگی مناسب فصل سرما مانند لنزهای رنگی یکبار مصرف روزانه. مهم ترین نکته دیگری که برای سالم نگه داشتن چشم ها و لنزهای چشمی می توان به آن اشاره کرد، خرید لنزهای رنگی از یک مکان معتبر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *