محلول ها

پس از عمل لیزیک آیا دید چشم در شب دچار مشکل می‌شود؟

Rate this post

پس از عمل لیزیک آیا دید چشم در شب دچار مشکل می‌شود؟

بسیاری از افراد پس از لیزیک دچار مشکلات موقتی دید در شب می شوند که می تواند روزها، هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد. این اثر موقت کاملا طبیعی است و به احتمال زیاد با گذشت زمان بهبود خواهد یافت. یکی از سوالات و نگرانی‌های مرسوم میان بیمارانی که لیزیک  این است که پس از  آیا دید چشم در شب دچار مشکل می‌شود؟ برخی از افرادی که کرده‌اند مدعی هستند پس از این ، در شب مشکل بینایی دارند و نمی‌توانند تصاویر را به وضوح ببینند. حالا این سوال پیش می‌آید که از کجا می‌توان فهمید پس از لیزیک آیا دید فرد در شب تغییر می‌کند یا خیر؟ پاسخ به این سوال چندان آسان نیست زیرا هیچ تضمینی برای بروز یا عدم بروز مشکل نمی‌توان ارائه داد. اما باید بدانید که گروهی از مردم در معرض خطر بیشتری نسبت به بقیه قرار دارند و این موضوع انکارناپذیر است. برخی از مشکلات رایج بینایی پس از عمل لیزیک شامل موارد زیر است که می‌توانند رانندگی در شب را با مشکل مواجه کنند:
  • خیرگی: یک عامل آزار دهنده در روشنایی است که چشم فرد را خسته می‌کند
  • هاله
  • درخشش ستاره‌ای نورها
باید این را در نظر داشته باشید که تقریبا تمامی افرادی که انجام می‌دهند به صورت موقتی با مشکلات دید در شب مواجه می‌شوند. این امر کاملا طبیعی است. این مشکل در افراد مختلف متفاوت است. مشکل بینایی بعد از لیزیک می‌تواند از چند روز، تا چند هفته یا چند ماه ادامه داشته باشد. اما این را به خاطر داشته باشید که این مساله کاملا عادی است و به مرور زمان برطرف می‌شود.

دلایل بروز مشکل دید در شب بعد از لیزیک

پس از لیزیک فرد ممکن است دچار خیرگی، دیدن هاله، نور ستاره‌ای یا کاهش دید در نورهای ضعیف شود. دلیلش هم التهاب قرنیه چشم است. برخی از مشکلات دید در شب برای مدت‌ها پس از بهبود همچنان پابرجا هستند و دلیلش هم می‌تواند به موارد زیر مربوط باشد:

عیوب انکساری چشم:

این مساله مربوط به عیوب انکساری چشم شامل نزدیک‌بینی، دور بینی یا آستیگماتیسم است. این عیب می‌تواند در نتیجه واکنش کم یا زیاد قرنیه به عمل جراحی پدیدار شود.

گشاد شدن مردمک چشم:

بعضا پیش می‌آید که ، مردمک چشم فرد گشاد شود و همین امر منجر به بروز مشکل برای دید در شب خواهد شد. گاهی مردمک چنان بزرگ می‌شود که نور وارد چشم شده و هاله نور یا خیرگی را پدید می‌آورد.

مشکلات پرده قرنیه:

گاهی پرده قرنیه که توسط لیزر تولید می‌شود، پس از جراحی دوباره به‌خوبی به چشم نمی‌چسبد. در مواردی هم ممکن است درست در مرکز قرار نگیرد. این مشکل سبب می‌شود تا نور به‌درستی در نقطه‌ای که باید کانونی نشود و در نتیجه دید در شب با اشکالاتی همراه خواهد بود.

انقباض‌های ضعیف:

انقباض‌های ضعیف زمانی روی می‌دهد که به درستی در مرکز مردمک چشم نیست. البته این مشکل بسیار نادر است زیرا عمل کنونی دارای سیستم‌های پیشرفته ردیابی چشم هستند. با اینکه این انقباض‌ها در طول روز مشکلی برای فرد پدید نمی‌آورند اما در شب ممکن است مشکلاتی را برای بیمار به همراه داشته باشند. لیزیک

عوامل خطر مشکلات بینایی در شب بعد از چیست؟

برخی از مردم بیشتر از بقیه در معرض مشکلات دید در شب قرار دارند. این موضوع به مشخصات چشم فرد بستگی دارد. اشخاصی که مردمک بزرگ دارند یا به عیوب انکساری مبتلا هستند. حتما پیش از انجام جراحی از پزشک معالج خود در مورد مشکلات و عوارض پس از لیزیک سوال بپرسید. پزشک به خوبی می‌تواند مشکلاتی که ممکن است در نتیجه عمل برایتان پیش بیاید را تشخیص دهد.

درمان مشکل بینایی در شب 

برای مشکلاتی که ممکن است پس از  به‌وجود بیاید روش‌های درمانی بسیاری وجود دارد. اگر عیوب انکساری شما را اذیت می‌کند، بهتر است تا مدتی از لنزهای اصلاح‌کننده یا عینک مطالعه استفاده کنید. به‌طور مثال اگر مردمک گشادی دارید پزشک برایتان قطره چشمی تجویز می‌کند تا مردمک جمع شود. همچنین لنزهای تماسی مخصوصی هم وجود دارد که به کاهش خیرگی، نورزدگی و ایجاد هاله نور در چشم کمک می‌کند. لنزهای اصلاح‌کننده همچنین به مردمک چشم کمک می‌کند کوچک شود. لنزهای پوششی ضدبازتاب به حذف نورهای ناخواسته کمک می‌کند و مشکلات بینایی برای کاهش انقباض‌های چشمی را از بین می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *