طبی رنگی, لنز رنگی, مقاله

چگونه سایه چشم دودی بکشیم؟

Rate this post

چگونه سایه چشم دودی بکشیم؟

 

اگر تابحال سایه چشم دودی را برای چشمان خود امتحان نکرده باشید بی شک یکی از زیباترین آرایش های چشم را از دست داده اید در صورت تمایل به استفاده از این آرایش بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه شوید

سایه دودی آرایشی متفاوت و برجسته برای چشم هاست. به کمک آن می توانید ظاهری شاخص برای مهمانی خود داشته باشید. بیایید با هم مراحل خلق آن را بررسی کنیم.

آنچه برای سایه دودی نیاز دارید

  • مجموعه رنگ‌بندی سایه دودی : سایه چشم یا پایه سایه روشن، سایه متوسط، سایه تیره
  • سایه‌های انتخابی
  • سایه چشم مشکی، نقره‌ای، متالیک تیره
  • برس‌ها
  • قلم تخت
  • برس سایه‌چشم
  • برس پخش کننده
  • برس کوچک (یا هر برس کوچک با موی نرم با فشردگی کم برای پخش نمودن گوشه‌ها بدون اینکه رنگ‌ها زیاد از حد پخش شوند.)

پلک چشم را آماده کنید

 

با استفاده از یک برس تخت یا محو کننده، دودی کردن پلک چشم خود را با استفاده از سایه چشم بر روی پلک‌ و خط مژه پایینی شروع کنید. به کمک نوک انگشتان کمی آن را پخش کنید. بدین ترتیب سایه به خوبی بر روی پلک می‌نشیند و سطح صافی را به وجود می‌آورد. همچنین به دوام بیشتر آرایش شما کمک می‌کند. بدون اینکه پوست پلکتان دچار چین و چروک شود.

پس از آن روشن‌ترین سایه را از مجموعه رنگ سایه چشم خود بردارید و با استفاده از برس سایه چشم، رنگ را بر روی پلک‌ها از گوشه‌های داخلی چشم تا بالا و به طرف قوس ابرو و سرتاسر استخوان پیشانی بکشید.

 

سایه را استفاده کرده و آن را محو کنید.

 

برس محو کردن سایه را به دست گرفته و تیره‌ترین سایه را از مجموعه خود انتخاب کنید. از گوشه بیرونی خط مژه پایینی شروع کرده و خطی را به شکل بال بکشید. آنگاه از نقطه میانی پلک چشم شروع کرده و خطی را به طرف لبه خارجی و

سپس پایین آن کشیده و شکل حرف (v) را بسازید. بدین ترتیب بال‌هایی را که درست کرده‌اید به یکدیگر متصل می‌شوند. با رنگ بر روی چین و چروک‌ پوست خود کار کنید و در حالی که به سوی داخل حرکت می‌کنید، فشار کمتری وارد کنید.

پس از آن، برس را به سایه تیره متوسط آغشته کنید و آن را درست بالای سایه قبلی در شکل v و پایین خط مژه اضافه کنید تا به چشم نما دهد. سپس یک برس پودر کوچک تمیز را دودی کنید

تا به کمک حرکات عقب و جلو مانند حرکت برف پاک‌کن، بخشی از پلک را که چین و چروک دارد تیره‌تر کنید و آنگاه حرکات دایره‌وار و نرم را برای پخش کردن رنگ در ناحیه ابروها و زیر خط مژه به کار ببرید تا کناره‌ها را ملایم کند.

برای نمایش بیشتر می‌توانید سایه ژله‌ای مشکی را بر روی پلک‌ها اضافه کنید، هرچند که اگر چشم‌های کوچکی دارید می‌توانید از این قسمت بگذرید. قلم مو مخصوص کرم پودر را برداشته برای سایه روی پلک به‌کار ببرید

یا اینکه می‌توانید از یک مداد سایه‌چشم ژله‌ای استفاده کنید (تا زمانیکه به راحتی پخش شده و بر روی پلک محو می‌شود). آهسته سایه را بر روی سراسر پلک کشیده و آن را در صورت نیاز با انگشتتان محو کنید.

کمی رنگ روشن متالیک اضافه کنید

 

برای جلوه بیشتر برس سایه‌چشم خود را بردارید و سایه نقره‌ای را بر روی نیمه داخلی پلکتان استفاده کنید. علاوه بر آن می‌توانید از خاکستری متالیک در مرکز پلک و پایین خط مژه استفاده کنید. ممکن است که به اضافه کردن مقدار بیشتری سایه مشکی برای گوشه‌های بیرونی و خط مژه پایینی نیز نیاز داشته باشید.

 

ریزه‌کاری‌های پایانی سایه چشم دودی

 

گوشه‌های بیرونی و خط مژه را هاله‌ای از رنگ ببخشید تا هر گونه خطوط یا لبه‌های تیز را نرم کرده و از بین ببرید. ناحیه اطراف چشم را با استفاده از رنگ مبنای خود (اگر به رنگ پوست شما نزدیک است) پاک کنید یا مقدار کمی محوکننده بکار ببرید.

کار آرایش چشم خود را با کمی ریمل به اتمام برسانید و اگر دوست دارید می‌توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید. دیگر برای رفتن به بیرون عالی هستید.

 

ظاهر نهایی شما در پایان کار سایه چشم دودی

 

در آرایش کردن زیاده روی نکنید. سعی کنید توازن را بین چهره خود حفظ کنید. یک بخش را برجسته نشان دهید و از کنار سایر قسمت‌ها به سادگی بگذرید. در اینجا، ظاهر نهایی شما چشمی برجسته، سایه دودی و جذاب است. بنابراین نیازی نیست روی لب‌ها و گونه خود حساسیت زیادی به خرج دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *