طبی رنگی, لنز رنگی, مقاله

لنز رنگی و نکاتی که باید بدانید

لنز رنگی
Rate this post

لنز رنگی امروزه در جهت مصارف زیبایی کاربرد زیادی دارد، یکی از رایج ترین استفاده از لنز رنگی در فیلم های هالیوود و همچنین در مراسم های ویژه مانند فرش قرمز است که در آن سلبریتی ها متناسب به لباس و آرایش خود لنز رنگی خود یا حتی لنز طبی رنگی انتخاب می کنند ، لنز طبی رنگی برای اصلاح عیوب انکساری استفاده می شود که علاوه بر رنگ های زیبایی که به چشم میبخشد سبب راحتی فرد و دید مناسب می شود.

آیا لنز های رنگی روی چشم های تیره اثر می کنند؟

لنز های رنگی برای چشم های تیره نیز مناسب هستند. با این حال، افراد ممکن است متوجه شوند که استفاده از لنزهای نیمه مات یا مات نتایج بهتری را ارائه می دهد، به خصوص اگر لنزهای رنگ روشن تری را انتخاب کنند. لنزهای کمتر مات ممکن است رنگ طبیعی چشم را نپوشانند.

لنزهای رنگی روشی محبوب و راحت برای اصلاح بینایی هستند. لنزهای تماسی رنگی در دو نسخه اصلاحی و غیر اصلاحی موجود هستند. برای محافظت از سلامت چشم، معاینه منظم چشم و مراقبت مناسب از لنزهای تماسی رنگی ضروری است.

لنز رنگی

با این حال، لنزهای تماسی رنگی ما برای اهداف زیبایی نیز در دسترس هستند – اگر به اصلاح بینایی نیاز ندارید، 0.00 را به عنوان نمره چشم خود انتخاب کنید. همه لنزهای تماسی عرضه شده ، از جمله لنزهای بدون نسخه، اکنون به عنوان تجهیزات مصرفی پزشکی طبقه بندی می شوند و فقط باید توسط یک بینایی سنج ثبت شده تهیه یا نظارت شوند. این برای اطمینان از ایمن بودن استفاده از آنها است و آسیب به چشمان شما وارد نمی شود. بنابراین همیشه از خرید لنز، بدون آموزش نحوه مناسب استفاده و مشاوره از یک بینایی‌ سنج خبره خودداری کنید.

عادت کردن به هر نوع لنز تماسی ممکن است کمی طول بکشد. بهتر است هنگام خرید لنز رنگی راه‌هایی را برای وارد کردن و خارج کردن آن‌ها را آموزش ببینید و برخی از بایدها و نبایدها بررسی می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که با استفاده از آنها احساس راحتی می‌کنید.

برخی از قوانین مفیدی در هنگام استفاده از لنزهای تماسی رنگی عبارتند از:

همیشه قبل از دست زدن به لنز دست های خود را بشویید و کاملاً خشک کنید.

در صورت ناراحتی لنزها را در هر نقطه بردارید، سعی کنید آنها را برای مدت طولانی استفاده نکنید .

هرگز لنزها را با افراد دیگر به اشتراک نگذارید زیرا ممکن است منجر به عفونت شود.

 همچنین هرگز نباید از لنزهای تماسی رنگی روی لنزهای معمولی استفاده کنید یا از لنزهای پاره یا آسیب دیده استفاده کنید.

مانند لنزهای تماسی معمولی، بینایی‌ سنج شما می‌تواند توصیه‌های خاصی به شما بدهد، اما به طور کلی، استفاده از لنزهای تماسی رنگی حداکثر برای 10-12 ساعت در روز توصیه می‌شود. حتما قبل از دوش گرفتن یا خوابیدن، لنز های رنگی را بردارید، به خصوص اگر بعد از نوشیدن الکل دچار کم آبی شده اید، زیرا ممکن است به سطح چشم شما بچسبد. اگر این اتفاق افتاد فوراً برای مشاوره با اپتومتریست یا چشم پزشک خود اقدام کنید.

 

لنز رنگی

چرا به لنزهای رنگی نیاز داریم؟

برخی از افرادی که از عیوب انکساری رنج می برند متوجه می شوند که مشکل بینایی آنها یا تاری دیدشان  با لنزهای رنگی طبی، کاهش می یابد. لنز های رنگی طبی علاوه بر زیبایی ظاهری سبب راحتی در دیدن نیز می شود.

آیا می شود از لنز های تماسی هر روز استفاده کرد ؟

لنزهای تماسی رنگی تجویزی هیچ تفاوتی با لنزهای تماسی بدون رنگ تجویزی ندارند. فرد می تواند هر روز از لنز استفاده کند.پیروی از دستورالعمل های سازنده در مورد مدت زمان استفاده از لنزها قبل از برداشتن، تمیز کردن یا دور انداختن محصول بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *